Annons

Huawei P20 Pro - erfarenheter av kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

Snapphane

Aktiv medlem
Kan telefonen simulera kort skärpedjup hitom motivet också? :)
Till viss del, men det är främst bakgrunden som suddas. När det blir mer komplext blir det också lite svårare för mjukvaran att tänka till. Det händer att man får oskärpa till höger, men inte vänster och en del annat roligt. Kan vara att P20 med AI lyckas bättre än min äldre P10. Men 8/10 bilder får man väl ändå säga blir bra.

Och det går att ändra sig i efterhand.Öppnar man i default galleriet kan man redigera oskräpan, både flytta fokus och ändra bländare. Så då kan man alltid rätta till sina misstag!
 

AFJ

Aktiv medlem
När man studerar bilderna i detalj så ser man förstås hur hårt bearbetade de är men jag måste säga att jag ändå tycker att kameran är den absolut bästa mobilkamera jag har haft. Det är helt enkelt kul att fotografera med den - även om resultatet inte alltid blir vad man tänkt sig när det gäller t ex färger och kameran skruvar gärna till det lite för mycket.

Kamerans "Natt"-läge är verkligen bra! Det händer ju att man är ute och spatserar i kvällsmörker och ser något man vill fotografera. Har man inte stativet med sig så försöker man hitta något att ta stöd på - ofta med blandat resultat. Här är det bara att hiva upp kameran och hålla någorlunda still i 3 sekunder så får man en bild som är användbar.
 

Bilagor

Snapphane

Aktiv medlem
Nu är den nya Mate 20 Pro ute och med lite tur får P20 njuta av några av de nya funktionerna i kommande uppdatering.

Det som låter mest spännande är att AIn nu tittar på olika delar i bilden. Så i ett porträtt i en park med mycket himmel fick man innan en bild som var optimerad för A)Människor B)Himmel eller C) Blommor/grönska. Med ett eventuellt oönskat resultat.

Den nya mjukvaran fixar nu alla dessa element enskilt. Himmeln blir blåare, träden blir grönare och porträttet blir mer mänskligt. Om det blir bra får man väl se, men det låter lovande.
 
ANNONS