Annons

Japan Photo, över tre månaders reparationstid, tills nu...

Produkter
(logga in för att koppla)
13 maj lämnade jag in min kamera på reparation hos Japan Photo i Göteborg, det anmärkningsvärda här är att jag fortfarande, tre månader senare fortfarande inte fått den i retur!! Deras så kallade "Superförsäkring" som jag betalt dyra pengar för visade sig vara en försäkring som är till liten nytta, får man inte tillbaka kameran så kan det ju kvitta att den är självriskfri, etc.
Varningens finger för Japan Photo som inte heller på något sätt velat kompensera mig för detta utan tycker bara att det är oturligt att det tar lång tid. Två bröllop, en semester med mera har avverkats utan att jag har en kamera. Måste säga att det är anmärkningsvärt att de bestämmer sig för att sköta ett ärende så illa. Någon som varit med om något liknande hos Japan Photo eller hos någon annan, vad gör man?

Håll er borta från Japan Photo!
 

Emil-G

Aktiv medlem
Först går man till butiken, sedan till kommunens konsumentvägledare och därefter till Allmänna Reklamationsnämnden.

Du verkar redan ha klarat av steg 1 så jag rekommenderar konsumentvägledaren: http://www.goteborg.se/wps/portal/konsument/

För att inse att man bör hålla sig borta från Japanphoto behöver man inte vara raketforskare, jag har sällan varit med om så dåliga råd och bemötanden som i deras butik i Göteborg. Konstigt, för i Norge är de en av de två eller tre största fotokedjorna och anses vara mycket seriösa.
 
Tog andra steget också i veckan, och har börjat knåpa på en skrivelse till ARN, problemet är ju bara att det inte löser mitt problem att få tillbaka kameran. Hade ju helst sett att den kommer tillbaka istället, men nu vill jag även ha kompensation för den andra kameran jag har tvingats köpa, fortsättning följer. Men för alla andra som kan undvika Japan photo så rekommenderar jag just det.
 

PetFish

Aktiv medlem
Det finns en annan Japan Photo tråd här, där har självaste chefen svarat och lämnat både telefonnummer och mail. Kanske kan du kontakta honom direkt ...
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Nu vet jag inte alla detaljer i just ditt ärende, men en sak att ha i åtanke är att det inte alltid är återförsäljaren (JapanPhoto) som krånglar, det kan lika gärna vara någon annan del av kedjan (tex verkstaden om den är extern).

Inför dig är det dock JP som har allt ansvar, och de får kräva ansvarig instans på den ersättning de eventuellt måste ge dig.
 
ANNONS