Annons

Service Leica M6

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Schönherrs foto använder ofta en kille i Täby som heter Kalle. LP-Fotos "chefsmekaniker" är Werner. Jag har låtit serva flera kameror och objektiv av båda dessa killar och blivit nöjd varje gång. Förra veckan lät jag Jonas på Analoga kameror justera och smörja en gammal ombyggd leica från 1930-talet samt plocka isär och rengöra ett lika gammalt objektiv. Jag är mycket nöjd med det jobb Jonas gjorde, Jonas kan sina saker och är dessutom en riktigt trevlig kille som hädanefter kommer att få ta hand om mina analoga kameror när dom behöver service, jag rekomenderar honom varm!

/Tommy
Jag hoppas verkligen Kalle o Werner tar in lärljungar så vi även om 50 år kan få våra Leicor servade..
 

alf109

Aktiv medlem
Ja Tommy,
Bra med bra tips!
Inget nytt? Google lär vara känt för alla på den här sidan.
(Jag har sedan tjugotalet år haft ett mycket bra 'samarbete' med Schönherrs, som numer tyvärr slutat med Leica. Kvar har vi, i Stockholm, Wibergs och LP)
Schönherrs har/kommer att sluta med alla nya kameror och satsa helt på begagnat vilket borde betyda att de fortfarande behåller reparation och servicedelen.
 

jnm

Ny medlem
Leica-rep för er i södra Sverige

Nu ser jag att tråden är gammal men bara ett tips till er som bor i södra Sverige: butiken Photographica i Köpenhamn har en utmärkt Leica-reparatör. Jag fick mätsökaren i min M240 justerad på 10 dagar för DKK 750.
 
ANNONS