Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konstig symbol på miniatyrbilderna

Produkter
(logga in för att koppla)

aaberg

Avslutat medlemskap
Sedan några år har jag fått en konstig symbol på alla mina miniatyrbilder som visas i Windows. Bilden är en blå fyrkant med två pilar i vänstra nedre hörnet på varje bild. Jag antar att det kan vara något backup-program som lägger till symbolen automatiskt, men vilket och hur får man bort det? har sökt på Google på bilden men hittar inget svar. Står heller ingenting under information på bilderna. Någon som vet?
 

Bilagor

aaberg

Avslutat medlemskap
Stort tack!

Jag googlade ”blue icon on my pictures” och fick denna som första träff. Det verkar vara Norton. Men det finns fler svar att botanisera bland.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/strange-blue-arrow-icons-on-my-images-and/a2604511-175b-40b9-a4c5-8959457b3102
Javisst var det så! Stort tack för snabbt och korrekt svar. Visst var det Norton, och på länken fick jag också lösningen hur jag stängde av denna funktion. Perfekt!
 
ANNONS