Annons

Kring 20MP

Produkter
(logga in för att koppla)

par.norgren

Medlem
Har hittat en sony a68. (3500)
Kan det va något att satsa på + att lägga 2 på ett hyfsat objektiv
Sony A68 använder sonys gamla objektivfattning kallad A till skillnad mot den nya som heter fattningen E. Så länge du är medveten om det och vet att du inte köper något system som kommer att hålla i längden så kan det vara ett tänkbart val. Jag tror tom att du kan hitta billiga objektiv. Jag har ett antal objektiv som jag skulle kunna tänka mig att sälja någorlunda billigt.

Observera dock att jag inte vill att du skall köpa kameran bara för att sälja mina objektiv. Jag ger dig bara ett val.
 

martinot

Aktiv medlem
Nja 5 är väl den egentliga gränsen men det går nog att töja på det lite genom att försaka något annat.
Nu har jag ingen aning vilka övriga fotokrav du har (förutom din budget), så skjuter väldigt löst tills du ger mer info om dina krav, men här är en trevlig 1" kompakt med ungefär de bildvinklar och det zoomomfång du efterfrågar:

https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/kamera-och-foto/kompaktkamera/panasonic-dmc-tz100-black/244499.9021/

1" MOS-sensor på 20 megapixlar
3" pekskärm
Utsedd till Årets bästa kamera av Ljud & Bild
10x optisk zoom
WiFi för snabb delning

4 390:-
 

gliz68

Aktiv medlem
Nu har jag ingen aning vilka övriga fotokrav du har (förutom din budget), så skjuter väldigt löst tills du ger mer info om dina krav, men här är en trevlig 1" kompakt med ungefär de bildvinklar och det zoomomfång du efterfrågar:

https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/kamera-och-foto/kompaktkamera/panasonic-dmc-tz100-black/244499.9021/

1" MOS-sensor på 20 megapixlar
3" pekskärm
Utsedd till Årets bästa kamera av Ljud & Bild
10x optisk zoom
WiFi för snabb delning

4 390:-
Vill kunna använda filter och annat och vill kunna variera objektiv.

Kolla mina bilder. där får man en uppfattning av vad jag fotar.
Gillar att trick-fotografera.
 

gliz68

Aktiv medlem
Sony A68 använder sonys gamla objektivfattning kallad A till skillnad mot den nya som heter fattningen E. Så länge du är medveten om det och vet att du inte köper något system som kommer att hålla i längden så kan det vara ett tänkbart val. Jag tror tom att du kan hitta billiga objektiv. Jag har ett antal objektiv som jag skulle kunna tänka mig att sälja någorlunda billigt.

Observera dock att jag inte vill att du skall köpa kameran bara för att sälja mina objektiv. Jag ger dig bara ett val.
Då är det perfekt för min budget med den äldre fattningen och att det finns begagnade grejer till för mig överkomligt pris. ( sjukpensionär ) mycket tid låg budget.
 

martinot

Aktiv medlem
Vill kunna använda filter och annat och vill kunna variera objektiv.
Ok, du vill ha en systemkamera. Lite tufft med den budgeten (speciellt om det skall vara nytt).

Men här är ett mycket trevligt spegellöst kamerasystem med sensorstabilisering på kampanj för ett löjligt lågt pris (köpte själv detta kamerahus för ca 8000 för enbart ett par år sedan):

https://www.rajalaproshop.se/catalog/product/view/id/6745

Panasonic Lumix DMC-GX80 kamerahus, Svart

229105760
Special Price
2 990,00 kr (var 5 490,00 kr)

Om du är sjukpensionär kanske du värderar ett kompakt och litet lätt system att enkelt kunna ta med, så är m43 (micro four thirds) extremt trevligt.

Finns ett riktigt fint ekosystem av massor med objektiv. Du kan förutom alla Panasonic/Lumix/Leica-objektiv, även köra objektiv från Olympus (kan finns några enskilda begränsningar).
 
ANNONS