Gammal 2019-03-27, 23:20
AlexEliasson

Jo, ibland har man tur i oturen.
Jag hade nog inte vågat ge mig in i en diskussion med säkerhetskontrollen. Som du säger, då ska man vara säker på son sak. Dessutom är jag tämligen flygrädd och är inte speciellt kaxig vid säkerhetslinjen heller för den delen.

Ibland går det och ibland inte verkar det som tycker jag.
Jag kommer att fortsätta checka in mitt stativ och ha med mig ett gorillapod I handbagaget som backup. Rätt som det är försvinner väskan.

Vi får hoppas att man i fortsättningen kan ta med kameror och optik in i kabinen - den dag det förbudet kommer är det väl slutrest. 😅
Gammal 2019-03-27, 23:27
PMD

AlexEliasson skrev: Jo, ibland har man tur i oturen.
Jag hade nog inte vågat ge mig in i en diskussion med säkerhetskontrollen. Som du säger, då ska man vara säker på son sak.
Det är fullt möjligt, och kanske t.o.m. troligt att säkerhetskontrollpersonalen hade rätt enligt reglerna att neka dig att ta ombord stativet som handbagage. Stora tunga saker med vassa spetsar är nog inte sånt som man vill ha i kabinen. :-)

Ibland går det och ibland inte verkar det som tycker jag.
Ja, och det är lite tråkigt att det ska vara så. Tydligare regler vore nog bra, men å andra sidan går det inte att göra en fullständig lista över saker som är för farliga att ha med sig som handbagage så en till viss del är säkerhetspersonalens jobb en bedömningssport.

Vi får hoppas att man i fortsättningen kan ta med kameror och optik in i kabinen - den dag det förbudet kommer är det väl slutrest. 😅
Ja, det vore för sorgligt, men kameror är knappast lätta att använda som vapen (utom D5 och liknande släggor ;-) så jag tror inte att risken är direkt överhängande.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:50.

B+W Filter