Annons

Paging

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Pagineringen skall nu vara fixat. Det var på gruppsidor som ett fel i gruppens sidhuvudbild som skapade felet. Det smittade av sig på resten av sidan. Tack för felrapporten.
 

iSolen.se

Guest
Pagineringen skall nu vara fixat. Det var på gruppsidor som ett fel i gruppens sidhuvudbild som skapade felet. Det smittade av sig på resten av sidan. Tack för felrapporten.
Bra jobbat, tittade på felet själv men hittade det inte.

Det finns några fel i sidan som kan göra felsökning svår plus att det kan påverka css:

Det finns två omatchade <span>, två <a> och en <div> och sen lägger analysverktyget av pga fatal error.
 

iSolen.se

Guest
Aldrig hört ordet paging i detta sammanhang.
Jag märkte det på din fråga, det heter helt enkelt så på engelska och som vanligt smittar det ned svenska språket. Jag tycker paginering är ett bättre ord och ska försöka lära om men så fort man jobbar med verktyg är de ju på engelska.

Du är med på att man inte kan "återanvända html/php-koden" eftersom den genereras av plattformen och eftersom den ena ligger utanför oss så kan vi inte styra över den. Däremot kan vi styra över utseende med css.
Det är klart men det lät som att olika css på olika sidor var bra, något jag brukar kämpa med att slippa just det. Ju generellare och mer återanvändbar kod man ha desto mindre pill på alla olika sidor. Sjävlfallet är det svårt att ändra i tredjepartsprodukter.

Hur menar du? vBulletin finns i mängder av versioner. Vi ligger långt efter den senaste.
Man kunde se i alla fall tre olika utseende på forumsidorna men olika trasiga headrar kan förstås ge samma fel pga följdeffekter.
 

martinot

Aktiv medlem
Nej ingen respons här med kikade lite på det igår.

- Menygrejjen torde vara fixad nu (dock testar vi på Safari/Chrome eftersom det är merparten av trafiken) så Edge kan vi missa saker på.
Kan bekräfta att menyn är fixad på Edge nu.

Fotosidan ser mycket snyggare ut nu! 😊

Även om majoriteten kör med Chrome, och jag själv gör så på de flesta av mina datorer, så tycker jag att ni skall köra QA och validering med fler webbläsare.

På vissa datorer, som tex. på arbetsplatser med managerade/nerlåsta datorer så kan man inte alltid installera valfria appar, inklusive webbläsare. Samma sak för datorer och plattor i säkrat Windows (S-mode).
 

iSolen.se

Guest
Kan bekräfta att menyn är fixad på Edge nu.

Fotosidan ser mycket snyggare ut nu! 😊

Även om majoriteten kör med Chrome, och jag själv gör så på de flesta av mina datorer, så tycker jag att ni skall köra QA och validering med fler webbläsare.

På vissa datorer, som tex. på arbetsplatser med managerade/nerlåsta datorer så kan man inte alltid installera valfria appar, inklusive webbläsare. Samma sak för datorer och plattor i säkrat Windows (S-mode).
Jag gillar inte edge men den är ofta(st) standard på nya datorer. De som kör Chrome har ofta flera alternativ men de som kör en vanilla Win10 har edge och inget annat. (Det finns en dold ie11 inbyggd men det är många som inte vet om detta)
 

martinot

Aktiv medlem
Problemet verkar tyvärr ha kommit tillbaka. Även bilder och inlägg i Grupper och annat ser knas ut med rubrikerna.
 
ANNONS