Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe Premiere Elements 15 - fungerande film som ej fungerar på DVD???

Produkter
(logga in för att koppla)

Isranunkel

Medlem
Hej!
Har redigerat film från en tur jag var ute på med vänner. Filmen har exporterats som en datorfil och den fungerar tillfredsställande.
När jag bränner ner den fungerande datorfilen till dvd skiva så fungerar den i min dator men hackar i ljud och bild på andras datorer.

Skickade den på minneskort till min kompis, den fungerar då bra, han försökte själv bränna över den på DVD via sin dator och då fungerar inte filmen längre.

Vad kan felet vara????
Det är ihopsamlat material från två videokameror och två stillbildskameror.

Det är sparat som datorfil i:
Upplösning 1920x1080
Format: MP4 - H.264
Bildfrekvens 25
Bithastighet 15Mbps
Ljud: AAc, 160kbit/s, 48Hz, stereo

Tacksam för förklaring från någon som förstår sig på detta, jag fattar ingenting.
 

Jungan89

Medlem
Det kan vara så att deras läsare inte hinner läsa dvd'n tillräckligt snabbt.

Jag har varit med om några gånger att läshastigheten sjunkit markant och ibland har det gått att rengöra laserlinsen inuti enheten, och ibland har jag fått byta ut den.

Be de andra att kopiera över filen på hårddisken och se om det blir bättre. Fungerar det då så är det definitivt deras dvd-läsare som inte hänger med.
 

Artis

Aktiv medlem
Det är klassisk exempel på varför alla producenter av DVD brännare skriver att de kan garantera att skivor du bränner på din dator fungerar endast där. De garanterar inte att de kommer fungera på andra enheter.
Varför filmen fungerar inte längre hos din kompis vet jag inte men som Jungan89 skrev här att man borde kopiera filer som ska brännas till hårddisken och bränna därifrån.
 
ANNONS