Annons

Kamera av ett äpple

Produkter
(logga in för att koppla)

fotobollfoto

Aktiv medlem
Jag tänkte bara ”varför?”, och fann svaret i texten.

”... the project seeks to highlight and reflect on the intertwined relationship between agriculture and community."

Men jag tänker fortfarande ”varför?”

Äpplet utgör kamerahus, men tillför inga särskilda egenskaper för fototekniken som är äppel-unika.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Absolut! Derek Man dokumenterar Londons fruktträdgårdar med kamera gjord av ett äpple plockat på plats. Någon slags logik finns det.. tror jag :) Jag gillar idén i alla fall
Om jag tar en GoPro som jag tar av plastskalet på och sedan stoppar in den i ett äpple. Har jag då gjort en kamera av ett äpple?
Jag fattar fortfarande inte varför.

Det hade ju varit lite extra ifall äppelsaften påverkade negativet eller nåt sånt. Men det verkar ju inte vara fallet.
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Om jag tar en GoPro som jag tar av plastskalet på och sedan stoppar in den i ett äpple. Har jag då gjort en kamera av ett äpple?
Jag fattar fortfarande inte varför.

Det hade ju varit lite extra ifall äppelsaften påverkade negativet eller nåt sånt. Men det verkar ju inte vara fallet.
Jag tror att ett Stenmarkcitat skulle passa här.

Vissa känner direkt när de läser om något liknande att ”det här var ju kul/intressant/kreativt”, medan andra är helt oförstående. Jag tror inte att de två olika kategorierna kommer lyckas förklara för den andra på ett sätt så att den andra verkligen förstår.
 

sears

Aktiv medlem
Är det inte en illustration hur modern kameran är i en iphone?
Jag kanske tolkar fel ;-)

-- huawei owner --
 
ANNONS