Annons

Integration med andra tjänster

Produkter
(logga in för att koppla)

UlfBodin

Medlem
Jag tycker de vore smart om jag som användare på Fotosidan kunde hämta mina bilder till mina album från mina andra väl fungerande och väl definierade lagringsplatser på nätet. I mitt fall använder jag Flickr, men jag kan tänka mig integration med andra tjänster som har ett kompetent API. Flickrs API är emellertid mycket lättanvänt och kanske något att starta med. De juridiska bitarna borde kunna redas ut så länge funktionerna är icke-kommersiella.

Genom att tillåta en koppling mellan mitt konto på Fotosidan till mitt konto på Flickr kunde jag lagra bilderna på ett och samma ställe men använda olika gränssnitt för att visa bilderna. Fotosidan skulle då inte behöva tyngas av dyrt lagringsutrymme samtidigt som jag har mina bilder tillgängliga i hög upplösning. Fotosidan skulle bara behöva lagra bildens URI och de tilläggsmetadata som behövs för att bilderna ska fungera i detta gränssnitt. Dessa metadata skulle jag som användare ange i samband med att jag länkar in en bild på samma sätt som vid dagens bildimport.
 
ANNONS