Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
Ifall någon inte skulle ha skaffat sig en NEX-7 ännu så har CyberPhoto just nu ett verkligt pangpris på dessa - 5.000 kr. :)

Som bekant kan man till NEX:arna med hjälp av adapterringar använda alla andra växelobjektiv man har liggande, som gamla fina manuella objektiv, och i princip oavsett system.

Länk:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=NEX7svart


När jag skulle kolla detta pris så råkade jag först hamna på Cybers finska sida:
http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?info_fi.php?article=NEX7svart
Där stod det som rubrik: Sony NEX-7 musta runko
Och jag undrade i mitt stilla sinne - finnarna anser att NEX-7 är en "mustig" ... Vad???
:)

I fall det nu möjligen skulle betyda det jag inbillade mig (vilket jag i och för sig är övertygad om att det INTE gör), så lär det i alla fall vara ett betyg med innebörden hög uppskattning, så alldeles tokigt skulle det ju inte ha blivit i alla fall....

Det är säkerligen uppenbart för alla att jag inte kan ett enda ord finska. Eller, jo, tre st då. De tre första räkneorden - efter att ha läst Nils Holgerssons saga i folkskolan för över 60 år sedan. Det var ju namnen på ledargässen.
.
 
Senast ändrad:

afe

Aktiv medlem
Mångja prenumererar på den här tråden för att få notiser om tillfälliga erbjudanden, så undvik att kommentera själva tipsen (men skapa gärna egna trådar i lämpligt forum om ni vill diskutera). Håll er också helst till tips som faktiskt gäller just REA, och inte prissänkningar som håller i sig (sådant hittar man lättast på t.ex. prisjakt.nu).

/mod
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Ifall kommentaren om att helst undvika att tipsa om prissènkningar som haller i sig gèllde mitt inlègg, sa vill jag sèga att jag inte hade en susning om den saken nèr jag skrev inlègget (och har det inte nu heller foer den delen). Sedan skulle jag foer egen del gèrna vilja ha tips èven nèr bestênde prissènkningar sker just nèr det hènder, èven om det vore klart att det handlade om just bestaênde prissènkningar. Vilket man vèl nèstan aldrig vet (frĝetecken). Ingen av oss haller hela tiden pa och kollar pricerunner etc. foer aktuella priser pa allting, formodar jag (fragetecken)

PS Ber om ursèkt foer den konstiga stavningen. Vara tre svenska tecken finns pa tangentbordet, men avkodaren vègrar att erkènna detta, utan skickar ivèg nagot helt annat istèllet.
.
 

jomper

Aktiv medlem
Ifall kommentaren om att helst undvika att tipsa om prissènkningar som haller i sig gèllde mitt inlègg, sa vill jag sèga att jag inte hade en susning om den saken nèr jag skrev inlègget (och har det inte nu heller foer den delen). Sedan skulle jag foer egen del gèrna vilja ha tips èven nèr bestênde prissènkningar sker just nèr det hènder, èven om det vore klart att det handlade om just bestaênde prissènkningar. Vilket man vèl nèstan aldrig vet (frĝetecken). Ingen av oss haller hela tiden pa och kollar pricerunner etc. foer aktuella priser pa allting, formodar jag (fragetecken)

PS Ber om ursèkt foer den konstiga stavningen. Vara tre svenska tecken finns pa tangentbordet, men avkodaren vègrar att erkènna detta, utan skickar ivèg nagot helt annat istèllet.
.
Nu ska vi ju inte kommentera i den här tråden, men jag håller med här.
Förstår inte varför vi måste göra skillnad på rea och prissänkningar. Idag går priserna upp och ner hela tiden, kalla det vad man vill.

Vet att det nyligen togs bort ett hett tips som inte "godkändes" som rea.

Vi som gillar att handla till bra priser oavsett rea eller inte, kanske ska starta en ny tråd kallad "Köpläge!"?
 

StaffanW

Aktiv medlem
Rajala kör kraftigt sänkt pris på Canon 5D Mark III nu t o m 18 augusti.

4000 kr av på normalpriset.
Säger ju väldigt lite om vilket pris det är. Gärna en länk och pris.
Om jag går in på Rajala så hittar jag den bara för normalpris 26790:-

Tittar man runt på dom stora så verkar normalpris ligga just mellan 26750:- och 26990:- (tex Hegethorns Foto, Japanphoto, Fotokungen, MediaMarkt, ElGiganten, Cyberphoto, Scandinavian mfl).

Så om det är 4000:- mindre än normalpriserna, alltså runt 22990:- är det verkligen ett kap.

Men som sagt, gärna länk.
 

Hobbes73

Aktiv medlem
Nik Collection

HDR Efex Pro 2
Silver Efex Pro 2
Sharpner Pro 3
Color Efex Pro 4
Viveza 2
Dfine 2

För endast $149 US dollar.
For EU customers, VAT is included in the price. For US customers, applicable sales tax will be added to the total price. All applicable taxes will be displayed during checkout and will appear on the order receipt. All prices are in US Dollars. You may be charged a foreign transaction fee if your card is issued outside of the United States. Please contact your issuing bank to find out what that fee may be.
Ett rätt bra pris för hela paketet, fungerar i Lightroom 5, jag vet för jag använder det i LR5.
 

mac60

Aktiv medlem
Säger ju väldigt lite om vilket pris det är. Gärna en länk och pris.
Om jag går in på Rajala så hittar jag den bara för normalpris 26790:-

Tittar man runt på dom stora så verkar normalpris ligga just mellan 26750:- och 26990:- (tex Hegethorns Foto, Japanphoto, Fotokungen, MediaMarkt, ElGiganten, Cyberphoto, Scandinavian mfl).

Så om det är 4000:- mindre än normalpriserna, alltså runt 22990:- är det verkligen ett kap.

Men som sagt, gärna länk.
Tittade själv på detta i går morse och det stod bara när man gick till kameran .
4000:- i rabatt men begränsat antal.

Däremot gillar jag cyberphoto som jag tycker brukar vara väldigt bra deras canon 24-105/4 till kampanjpris på 7990:- normalpris 10495:- när tex. Rajala haft den länge till ordinarie pris 7290:-
Alltså 700:- mindre i normalpris :) (underbart objektiv värt varenda krona)
 

ZinneD

Aktiv medlem
Säger ju väldigt lite om vilket pris det är. Gärna en länk och pris.
Om jag går in på Rajala så hittar jag den bara för normalpris 26790:-

Tittar man runt på dom stora så verkar normalpris ligga just mellan 26750:- och 26990:- (tex Hegethorns Foto, Japanphoto, Fotokungen, MediaMarkt, ElGiganten, Cyberphoto, Scandinavian mfl).

Så om det är 4000:- mindre än normalpriserna, alltså runt 22990:- är det verkligen ett kap.

Men som sagt, gärna länk.
Det gäller en dag till, t o m 18/8, och priset är 22 995 kr istället för 26 790 kr, alltså en rabatt på 3795 kr.

Riktigt bra är det, dock dumt att jag inte länkade och jag märkte nu att de plockat bort det fråm hemsidan. Gissningsvis tog alla enheter slut och därmed också kampanjen, trots det hade gällt en dag till.
 

eroko

Aktiv medlem
Rajala Pro shop kör Manic monday på flertalet Canon prylar och en Nikon. Hittar ingen lista men fanns annons i DN idag. Bland annat 6D för 13490 kr.

Edit: Ska vara rea på: 60D, 7D, 6D, 1DX, 24-70/2.8, 24-105/4, 70-200/2.8II, Nikon D800, Canon 40/2.8, Powershot, G1X
 
ANNONS