Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Ades

Aktiv medlem
Jag kan nu meddela att mitt köp av A7RIII och Zeiss 55/1.8 är i hamn. Idag hämtade jag ut optiken som var det sista att dyka upp.

Allt som allt tog det 7 arbetsdagar för kameran och extrabatteri att komma fram, och endast 6 arbetsdagar för optiken. Allt har varit omsorgsfullt förpackat med bubbelplast osv. Väldigt bra!

DHL valde hemkörning på paketet med kameran men lämnade optiken till ett utlämningsställe (oklart varför).

Jag är på alla punkter mycket nöjd med min erfarenhet av E-infinity och hoppas att de finns kvar även efter eventuell Brexit.
Lite offtopic: Då ska jag ge dig ett första tips så du slipper huvudvärk senare. Ifall du använder ett SNABBT SD-kort(som bilden visar) då ska du se till att skära bort plast-biten som bilden nedan inte riktigt visar. Mitt SD-kort tappade nämligen en liten plastbit just där och det fastnade i kamerans korthållare så att kortet inte hölls på plats, på garantin så böt dom ut hela "mainboardet"(jag köpte min A7III i Sverige). Använder man kortläsare och tar ut SD-kortet i tid och otid så kommer den där lilla plastdetaljen nämligen att nötas loss så småningom, och har man otur som jag, så kommer den fastna i kameran. Andra på interwebbzen har haft samma problem.

Bilden: https://i.imgur.com/4ICQKLf.jpg
 

DanNikon77

Aktiv medlem
Passade också på att beställa en Nikon D850 från E infinity ifall idioterna lyckas få igenom en brexit.
Beställde den 15:e och kom idag (22:e) med DHL fram till dörren.
Ca 10 000 i skillnad så nu kan jag beställa batterigrepp m.m. av antingen scandinavian Photo eller cyberphoto el.dyl o ändå landa på samma pengar.
 

SamuelP1

Ny medlem
Gjorde precis min första beställning hos E-Infinity så hoppas allt går smidigt till. Slog till på ett Sony FE 90mm f/2,8 Macro G OSS för strax under 8000kr vilket är 5000kr billigare än här i Sverige. Nu återstår bara den jobbiga väntan på att få hem paketet :)
 

Nils-Erik Eriksson

Aktiv medlem
Hejsan,

Jag är i svängarna på att köpa mig en ny utrustning.
Jag fick tips/tag på en företag som heter E-Infinity på nätet.

De har väldigt mycket bättre priser än vad alla de svenska ÅF kan erbjuda.
Frågan är, någon som har erfarenheter ifrån E-Infinity, Pålitlig? Äkta varor?

Mvh
Hej! Jag har köpt ett Fuji 16-80mm 4,0 från E-finity.och det fungerade perfekt. Mycket bra information från E-finity och DHL, som skötte leveransen. Tog en vecka. Jag har provat objektivet på min Pro-2 och det fungerar, som det skall. Vart en kostnad på 8000 sek.
 

SamuelP1

Ny medlem
Gjorde precis min första beställning hos E-Infinity så hoppas allt går smidigt till. Slog till på ett Sony FE 90mm f/2,8 Macro G OSS för strax under 8000kr vilket är 5000kr billigare än här i Sverige. Nu återstår bara den jobbiga väntan på att få hem paketet :)
Nu har jag fått hem objektivet efter 5 arbetsdagar. Har testat att ta en del bilder idag och det fungerar hur bra som helst! :)
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Helt sjukt, en 5DS R går just nu på 1299 eur = 13 800 SEK.

I Sverige kostar samma kamera 32 990 SEK på Kampanjpris.
Det måste vara den största procentuella prisskillnaden i alla fall på Canon-kameror.
Standard verkar annars vara att de ligger på 2/3 av svenska priset.

Kan vara värt att fundera på om man vill ha en 5DS R.
 

lonian

Aktiv medlem
Helt sjukt, en 5DS R går just nu på 1299 eur = 13 800 SEK.

I Sverige kostar samma kamera 32 990 SEK på Kampanjpris.
Det måste vara den största procentuella prisskillnaden i alla fall på Canon-kameror.
Standard verkar annars vara att de ligger på 2/3 av svenska priset.

Kan vara värt att fundera på om man vill ha en 5DS R.
Bara att håva in och sälj vidare med andra ord.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
2,019 Euro (27 490 :- hos Rajala) för en D850 eller 2,119 Euro för en Z7 (29 850 :- hos foto - A bild). Nu skall jag inte ha något, men jag får erkänna att det suger i köptarmen, inte minst efter en D850.

Någon som vet hur Nikon ställer sig inför att serva en kamera inköpt på E-finity !? Jag tänker då framförallt efter det att garantin, (12 månader), har gått ut.

En fråga till, har D850 IBIS ?
 

DanNikon77

Aktiv medlem
2,019 Euro (27 490 :- hos Rajala) för en D850 eller 2,119 Euro för en Z7 (29 850 :- hos foto - A bild). Nu skall jag inte ha något, men jag får erkänna att det suger i köptarmen, inte minst efter en D850.

Någon som vet hur Nikon ställer sig inför att serva en kamera inköpt på E-finity !? Jag tänker då framförallt efter det att garantin, (12 månader), har gått ut.

En fråga till, har D850 IBIS ?

Har bara en erfarenhet och det var när min D750 som jag köpte via kashashop på ebay uk gav upp( slutaren rasade) så skickade jag den till Nikon i Solna för ett prisförslag på vad det skulle kosta att laga den men till min förvåning kom den tillbaka och var reparerad utan kostnad p.g.a. en återkallelse Nikon haft 3-4 år innan min gav upp pga dåliga slutarmekanismer på D750.
Detta var för ca 1 1/2 år sedan.

E-infinity har också lager i England och jag misstänker att det var det som räddade mig för då hade Nikon uk o Nikon sverige nåt att göra med varandra. Hursomhelst blev jag glad och beställde ett objektiv från Skandinavianfoto (tror jag det var) för repaprationspengarna.

Nej den har inte Ibis men det är ett otroligt pris för en sån fantastisk kamera.
Köpte en från E infinity för nån månad sedan när det var risk för brexit och ångrar mig inte.

Mvh Dan
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Har bara en erfarenhet och det var när min D750 som jag köpte via kashashop på ebay uk gav upp (slutaren rasade) så skickade jag den till Nikon i Solna för ett prisförslag på vad det skulle kosta att laga den men till min förvåning kom den tillbaka och var reparerad utan kostnad p.g.a. en återkallelse Nikon haft 3-4 år innan min gav upp pga dåliga slutarmekanismer på D750.
Detta var för ca 1 1/2 år sedan.
Det tolkar jag som att Nikon Sverige inte har några problem med att reparera en kamera som är inhandlad på E-finity.
Nej den har inte Ibis men det är ett otroligt pris för en sån fantastisk kamera.
Visst är det ett bra pris med tanke på vad man får, men jag sitter still i båten. Om det inte blir en Brexit inom överskådlig tid, kanske jag köper en längre fram. Då lär priset (förhoppningsvis) ha justerats ytterligare neråt, och det gillar snålänningen i mig =). Om Brexit däremot kommer snabbare (än vad jag tror), då kanske jag slår till.

Sedan är jag nyfiken på en Z7 (med FTZ adapter) istället för D850, framförallt för den lägre vikten och IBIS, men vi får se var det landar. Jag sitter still i båten, som sagt.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Nja, jag sålde min 5dsR för 14000kr med batterigrepp och det tog ett tag innan köparen dök upp så några pengar att tjäna finns nog inte.
Såg att Cyberphoto har haft en beggad med 6 månaders garanti för 20k ett tag nu, den verkar inte heller springa iväg. Den kanske ligger på ett riktigt rövarpris ny helt enkelt. Att jag hellre väljer en 5DIV beror förutom de bättre "actionegenskaperna" också på att 5DS och 5DS R i grunden är 5DIII med högre upplösning.
Men hade jag siktet på en 5DS R med avsikt att använda den själv hade jag huggit direkt! Splitt ny kamera till 40% av det svenska priset.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Såg att Cyberphoto har haft en beggad med 6 månaders garanti för 20k ett tag nu, den verkar inte heller springa iväg. Den kanske ligger på ett riktigt rövarpris ny helt enkelt. Att jag hellre väljer en 5DIV beror förutom de bättre "actionegenskaperna" också på att 5DS och 5DS R i grunden är 5DIII med högre upplösning.
Men hade jag siktet på en 5DS R med avsikt att använda den själv hade jag huggit direkt! Splitt ny kamera till 40% av det svenska priset.
Tycker du tänker rätt. Det är bara om höga upplösningen är avgörande som 5dsR blir intressant. I det fallet är priset riktigt trevligt. Jag var orolig att jag skulle sakna 5dsR när jag istället köpte R men såg ju att priset var lågt hos e infinity så jag kunde i sådant fall köpa tillbaka en ny till priset jag fick för min begagnade.
 

DanNikon77

Aktiv medlem
Det tolkar jag som att Nikon Sverige inte har några problem med att reparera en kamera som är inhandlad på E-finity.Visst är det ett bra pris med tanke på vad man får, men jag sitter still i båten. Om det inte blir en Brexit inom överskådlig tid, kanske jag köper en längre fram. Då lär priset (förhoppningsvis) ha justerats ytterligare neråt, och det gillar snålänningen i mig =). Om Brexit däremot kommer snabbare (än vad jag tror), då kanske jag slår till.

Sedan är jag nyfiken på en Z7 (med FTZ adapter) istället för D850, framförallt för den lägre vikten och IBIS, men vi får se var det landar. Jag sitter still i båten, som sagt.

Säger varken bu eller bä , jag kan ha haft tur också men det var vad som skedde iallafall.

Om du inte slår till på D850 som är ett proffessionellt arbetsverktyg som klarar allt (dubbla kortplatser,batterigrepp,snabb autofokus,byggd som en stridsvagn m.m.)om man inte ska filma mycket så vänta isåfall tills (om) Nikon släpper spegellös kamera i paritet med D850.
Ibisen på Z modellerna har redan haft återkallningar.
 
ANNONS