Annons

Vilken fotobakgrund använder ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

toobee

Medlem
Är på det klara att köpa in lite studioblixtar och nästa steg blir att titta efter lämpliga bakgrunder. Har tittat mig om och sett att det finns papper, tyg, vinyl m.m. Olika prisklasser.

Vad använder ni som bakgrund? Vad är mest prisvärt och finns det bakgrunder man kan göra själv om man är kreativ? Bör man ha olika färger, svart vit grå?

Min budget ligger hyffsat lågt.

Tacksam för allt vägledning!
 

olle_sandstrom

Aktiv medlem
Jag köpte ett visicopaket från photax i höstas (när det var billigt). Använder mig idag av projektorduk för vit halvkropp och sedan velour från jysk för svart helkropp. Billigt, funkar ok men hade varit roligare med bättre grejer.
 

Bee

Aktiv medlem
Jag kör med papper i varmt grått. Tycker det funkar jättebra. När det blir för mycket smutsiga tassavtryck så river jag av en bit av rullen. Försöker vara noga med att torka tassar och barnens skor om dom kommer utifrån så det inte blir så dyrt ;)
//Bee
 

linnean

Aktiv medlem
Lastolite

Jag investerade i hi-lite bakgrunder,http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=8084811 med svart tyg som alternativ. jag fotar mest barn och har ofta med mig mit kit hem till kunden. Då fungerar det toppen, men för vuxna i helkropp är det för litet. Då det verkar bli mer gravidfoto än jag väntat mig har jag planer på att skaffa pappersbakgrunder i svart och vit, kanske grå också, men är nu nyfiken på andras erfarenheter, papper eller tyg. Pappersrullar är ju inte särskilt dyra om man fixar upphäng själv.
 
ANNONS