Annons

Objektiv med skaplig zoom till 600D

Produkter
(logga in för att koppla)

PontusJ123

Medlem
Hej!

Jag har precis köpt mig en ny EOS 600D och skulle behöva tips på ett objektiv som fungerar bra att filma snöskoter med.
Vill ha ett objektiv med bra zoom så att jag slipper stå upp i skotrarna när jag filmar samt att det ska ha bra ljus då det ofta kan vara lite småmörkt i skogarna där vi håller till.
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Får kosta?

Hej!

Jag har precis köpt mig en ny EOS 600D och skulle behöva tips på ett objektiv som fungerar bra att filma snöskoter med.
Vill ha ett objektiv med bra zoom så att jag slipper stå upp i skotrarna när jag filmar samt att det ska ha bra ljus då det ofta kan vara lite småmörkt i skogarna där vi håller till.
Mer pengar bättre objektiv - hur ser din budget ut?
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Bra att du inte vet!

Budget, ja om jag visste!
Men säg max 5000:-, får man något för det?
Med 5000 kommer du inte att hitta det du anser dig behöva. Du måste pruta på ett eller annat krav. Först kanske du skall fundera på att avstå från zoomen! En zoom är både dyrare och ljussvagare och din egen fotzoom är gratis.

Tips:

Begagnat ger dig mer för pengarna. Kolla på fotosidan.

Fast objektiv, fast brännvidd på 100 - 200 mm. 100 mm 2,0 (nytt för 4190) har snabb autofokus som du definitivt behöver. Räcker inte 100 mm så kollar du om du hittar ett 200 2,8 (nytt 6990 beg kanske för 4-5000).

Kan du inte släppa tanken på en zoom så får du klämma lite mer på plånboken och leta efter ett 70-200 2,8 (nytt 8990) utan IS (som är mycket dyrare).

Annars får du pruta på ljusstyrkan till ett 70-200 4,0.
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Ut o testa

Tack för svaret, då har jag lite mer kläm på vad jag kan få och inte!
Du har en ny kamera med ett objektiv. Testa med att fota för glatta livet så ser du snart vad du saknar mest. Sport är rätt svårt och kräver inte bara bra grejor utan även kunskap och erfarenhet, så plåta på och läs på lite om att fota sport. Lycka till, men räkna med att det kommer att bli en rätt dyt sport, men rolig!!
 
ANNONS