Annons

TTL kabel

Produkter
(logga in för att koppla)

päron_78

Ny medlem
Hejsan!
Jag har precis köpt mig en nissin i40 blixt till min x-t10 kamera. Vet någon om Canon TTL-blixtkabel Oc-E3 går att använda som ttl kabel? Eller om det finns någon annan kabel som fungerar som TTL kabel ?
 

MagnusG

Aktiv medlem
Jag har använt en motsvarande kabel för att koppla in en fuji-blixt till både en Pro1 och x100, med bevarad automatik. Så förutsatt att blixten funkar som den ska på kameran i sig så borde det rimligen fungera med canonsladden.
 

David F Stop

Aktiv medlem
Canon OC-E3 eller E3-OC!

Som rubiken leder så behöver du en sån eller en som motsvarar den.
Du få ttl så änge kamera hill subject och blixt till subjekt är nästan densamma
 

PMD

Aktiv medlem
Det är kanske inte så stor chans att Just Canons kabel fungerar med en Fujikamera, men om kontakterna i kabelanslutningen och i blixtskon råkar stämma överens så bör det gå bra.
 

afe

Aktiv medlem
Canon och Fuji har samma placering av kontakterna, och enligt lite googlande fungerar det (förutsatt att det är än välkonstruerad sladd där allt sitter på rätt ställe). Det kan trilskas på X-T1 som har extra kontakter för strömförsörning av blixt, men det går att lösa med tejp :)
 

David F Stop

Aktiv medlem
Canon och Fuji har samma placering av kontakterna, och enligt lite googlande fungerar det (förutsatt att det är än välkonstruerad sladd där allt sitter på rätt ställe). Det kan trilskas på X-T1 som har extra kontakter för strömförsörning av blixt, men det går att lösa med tejp :)
Jag kan intyger att det fungera utan problem på X-T1:an :)
 
ANNONS