Gammal 2011-07-20, 07:29
Sten-Åke Sändh

PMD skrev: Det är kanske lite olyckligt att terminologin i kvantfysiken ibland är så lömskt lik vardagliga företeelser. Man ska inte försöka modellera den kvantfysiska världen genom att likna den vid saker man är van vid. Man ska helt enkelt använda exkvationerna, och se vad man får för resultat. Vi människor har inte några inbyggda sensorer som kan användas för att registrera kvantfenomen så det är meningslöst att göra annat än att räkna.

En kurs i analys av flera variabler och lite vektoranalys är därför lämplig som förberedelse för att studera kvantfysik.
Men på något konstigt sätt ser jag i alla fall (med eller utan inbyggda sensorer) men jag måste tillstå att jag inte kunnat räkna fotonerna ännu men någon form av vågrörelse såg jag helt klart efter Vaxholmsbåten nu på morgonen när jag åkte från Vaxholm till jobbet.

Dessutom såg jag till min besvikelse att HMS Bounty lämnat Skeppsbron efter uppskattat besök under några dagar. Såg dock inte att Bounty hade lämnat minsta krusning efter sig men jag har lyckligtvis en del bilder kvar sedan igår - hur det nu än gått till (vågor eller paket).
Gammal 2011-07-20, 09:46
PMD

Är det någon som vågar skicka paket nuförtiden (med tanke på alla skräckhistorier om budfirmorna) ...?
Besvara

Bokmärken

Taggar
pixel , pixlar , sensor

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.

Lastolite HaloCompact