Gammal 2018-06-15, 14:15
PFH

Fyllde i deras formulär om ersättningsöglor i måndags, fick 8 nya i dag fredag. Snabbt expedierat av PeakDesign.
Gammal 2018-06-15, 14:48
ducedo

Lägligt nog så kör CDON just nu 30% på bl.a. Peak Design med rabattkoden xY9m6FrE.

Erbjudandet gäller t o m 2018.07.31 och kan endast användas vid ett köptillfälle. Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden och att den inte går att registrera i efterhand.
Själv så har jag inte lyckats fastna för dem. Idén är god men jag tycker att det blir lite klumpigare än ett vanligt band och det går nog att räkna på en hand hur många gånger jag dragit nytta av det.
Gammal 2018-06-15, 14:59
VeryMadMeatball

Superbra gjort av dom tycker jag. Beställde en hel drös för att ersätta alla av fel version som jag har.
Kan nog räkna många av mina Peak Design produkter som de bästa foto-relaterade köpen jag gjort.
Både remmarna, men framförallt Capture Pro är helt fantastiska.
Gammal 2018-06-15, 15:28
Polar300

Jag beställde mina ny v4:or den 9/6 - och idag 15/6 låg en Jiffypåse i brevlådan med de nya.
Postat från Storbritannien, så inga problem alls med varken Postnord, Tullen eller Magdalena... Utomordentlig kundvård! 7 skador på massor (1 miljon+ ?) av levererade v3:or - och de erbjuder ett helt fritt byte till v4:or. Det är att stå upp för sin filosofi! Guldstjärna.
/Odd
Gammal 2018-06-15, 17:56
cardazio

iSolen.se skrev: Hade ingen aning om att detta var en så stor produkt, vad använder ni dessa till?
Slide Ii är riktigt bra. Har aldrig varit rädd för att den ska koppla loss
Gammal 2018-06-16, 13:10
ostwilkens

Köpte en Slide Lite här om dagen, och hade lite problem med att få igenom dessa "anchors" för att tråden var för tjock. Men tydligen så har jag v3, som alltså har för tunn tråd. Jag fortsätter nog med v3..
Gammal 2018-06-18, 07:31
swedart

cardazio skrev: Bra att veta om du har fel version av anchors (som riskerar att gå sönder).

Ange antal du har, så skickar de hem nya till dig:
https://peakdesign.typeform.com/to/u9JrZC

Vet du inte om du omfattas kan du fylla i det så ersätter de för säkerhets skull.
Stort tack för upplysning.
Gammal 2018-06-18, 08:02
stefohl

ostwilkens skrev: Köpte en Slide Lite här om dagen, och hade lite problem med att få igenom dessa "anchors" för att tråden var för tjock. Men tydligen så har jag v3, som alltså har för tunn tråd. Jag fortsätter nog med v3..
Jag satte fast dem i den lilla metalltriangel som användes för den gamla remmen. Rekommendation från Peak Design.
Gammal 2018-06-18, 17:16
Third eye

Mina anchors kom idag, extremt snabb leverans måste jag säga.
Beställde 12 öglor och fick till dessa 6 st metallringar för infästnigar som kanske är för smala för remmarna.
Kommer nog fortsätta använda de gamla smala men hålla koll på dem.
Måste säga att peaks åtgärd är god kundvård!
Gammal 2018-08-12, 20:08
smislo

Fick mina i brevlådan medan jag var på semester. Fick också SMS från PostNord att betala 77,25kr för moms och hanteringsavgift.

Har ni andra fått det från PostNord och betalat?
Gammal 2018-08-12, 20:14
cardazio

smislo skrev: Fick mina i brevlådan medan jag var på semester. Fick också SMS från PostNord att betala 77,25kr för moms och hanteringsavgift.

Japp tyvärr, men för liten summa för att bry sig. Intressant att postnord fortfarande inte vet hur momsen ska beräknas dock.. (apropå andra dyrare grejer där de övem tar 77,25)
Gammal 2018-08-12, 20:16
Third eye

smislo skrev: Fick mina i brevlådan medan jag var på semester. Fick också SMS från PostNord att betala 77,25kr för moms och hanteringsavgift.

Jag fick 12 remmar rakt i brevlådan från postnord, inga avgifter eller så.
Men hört av flera andra som fått avgift på paket från firmor inom EU tex som posten godtyckligt tycker är asienbulvaner, men som visat för postnord att det är t,ex ersättningsvara/garantivara och fått den borttagen.

Däremot är mitt strul med Postnord att de påstår att de försökt kontaktat mig i hemmet vid hemleveranser men att jag ej varit hemma...3 ggr på tre månader har jag tagit ledig bara för att få ett pling i appen vid 09.00-10.00 att jag inte varit hemma....såklart inte hemmahörande i tråden, men kan jag gnälla på PN så gör jag såklart det :-)
Gammal 2018-08-13, 09:59
Andreas U

Jag fick mina med krav på tull + avgift. Jag ringde till Postnord o sa att det var ersättningsprodukter från en produkt jag redan köpt, dvs redan betalat skatt på, de skickade då vidare dem till mig o tog bort moms o avgift. Korrekt o bra agerat för ovanlighetens skull. Ska tilläggas att det på paket från Peak inte framgick att det var ersättnings/reklamations-delar i vilket det borde gjort.

/ A
Gammal 2018-08-13, 10:46
smislo

Jag fick de också levererade och hittade SMS från PostNord med länk att betala...har inte gjort det än, undrar varför har de levererat när man inte betalat?
Gammal 2018-08-13, 10:50
Mikael Granlund

Andreas U skrev: Jag fick mina med krav på tull + avgift. Jag ringde till Postnord o sa att det var ersättningsprodukter från en produkt jag redan köpt, dvs redan betalat skatt på, de skickade då vidare dem till mig o tog bort moms o avgift. Korrekt o bra agerat för ovanlighetens skull. Ska tilläggas att det på paket från Peak inte framgick att det var ersättnings/reklamations-delar i vilket det borde gjort.

/ A
Samma för mig men i mitt fall så vägrade postnord att ta bort avgifterna. Fick mina i två paket så det blev dubbla avgiften. Billigare att beställa nya från Cyber än att lösa ut dem.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:08.