Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är önskvärt på FS?

Produkter
(logga in för att koppla)

Grantun

Aktiv medlem
jaja da för böveln har två gitarrer en flöjt och en ukulele nordens sämsta röst och totalt tondöv
:))))))))
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
I "tokjazz" brukar man väl illafall hålla sig någonstans i tolvtonsskalan. Vill ni vara lite orientaliska kan man kanske tolerera en och annan kvartston också men om någon helt tondöv börjar simma runt helt kontinuerligt mellan skalstegen är ni nog farligt ute. Med min bristfälliga intonation och Lenas tondövhet håller vi oss nog i nybörjarbandet (som bara spelar standardcovers i replokalen). Fast jag vidhåller vår goda ambition: Vi spelar/sjunger hellre än bra (precis som med fotot ;-)).
 

lusidor

Aktiv medlem
Fiol och gitarr va visst redan upptaget, men jag sjunger rätt bra! :eek:)

Fast om de inte blir nå Cornelis vill ja'nte va me ;o)

/ Leif
 

Grantun

Aktiv medlem
lusidor skrev:
Fiol och gitarr va visst redan upptaget, men jag sjunger rätt bra! :eek:)

Fast om de inte blir nå Cornelis vill ja'nte va me ;o)

/ Leif
det måste ju i sådanafall bli:
I natt jag drömde något som......


Inatt jag drömde nogot jag aldrig drömt förut
Jag drömde det var fred på jord
och att alla krig var slut........
 
Senast ändrad:

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det är ju kul att ni är vänner till sist, men sidospåret hör nog trots det hemma i Fritt forum.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
FYI, jag slutar nu bevaka denna tråd när det mesta verkar sagt. Förutom bandets konstellation då, vilket är helt utanför min kompetens (som sträcker sig till att byta CD i spelaren)
 

Grantun

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
FYI, jag slutar nu bevaka denna tråd när det mesta verkar sagt. Förutom bandets konstellation då, vilket är helt utanför min kompetens (som sträcker sig till att byta CD i spelaren)
Du kan få göra covret till utgivelsen av första cd!
:)))
 

Artificiell

Aktiv medlem
Individen

Jag klistrat in ett inlägg från en annan tråd eftersom det i princip rör sig om samma sak.


"Hej alla debattlystna stridshästar, här kommer mina tankar kring ämnet.

Det är väl ganska solklart att om man inte tål kritik så har man inte i en kritikpool att göra.

Varför denna hets mot personer med annorlunda åsikter? Vi är inte stöpta i en och samma form utan har (gudskelov) olikheter, vilket bland annat utmynnar i att vi får konfronteras med andras uppfattningar.

Med närmare 70 000 medlemmar vore det märkligt om inte någon tycker illa om ens bilder, alldeles oavsett kvalitén på dem.

Att hedra andra medlemmars åsikter - trots att de inte passar in i ens egen mall - är att visa respekt för individen!

-----

Dessutom bör alla medlemmar allvarligt fundera på om bilderna man placerar i olika kritikpooler verkligen är mogna för allas beskådan eller om de egentligen hör hemma på hårddisken/det privata fotoalbumet?

Dessutom...

Två frågor man alltid ska ställa sig *innan* man placeras sina bilder i någon kritikpool.

1. Är det här en bild som jag verkligen kan stå för och vill visa upp för allmänheten?
2. Är det här en bild som redan fått åtminstone någon god kritik?"
 

Grantun

Aktiv medlem
Tack ovanstående (jag får inte nämna namn )
såg att sidan haft 20 000 visninger-så nogle har varit aktiva.

det är säkert et bra rättesnöre......men man kan ju ha ganska olika syn på vad som är värt för allmänheten att se.....
 
ANNONS