Annons

Fotosidan hittar ständigt på nya galenskaper

Produkter
(logga in för att koppla)

jkene

Aktiv medlem
ganska skrev:
Ja att 99.8% väljer att inte delta är negativt, men det är samtidigt deras val som vi bör respektera. Forumet är det forum där man lättast uttrycker idéer och tankar kring förbättringar av fotosidan, väljer majoriteten av medlemmarna att ifrånsäga sig det privilegiet så är det deras val.
Är det dock inte märkligt att så många "väljer bort" det?
 

lottawe

Aktiv medlem
ganska skrev:
Att du ens har mage att anklaga mig för att vara ironisk... Hade jag varit ironisk - vilket man inte bör vara på internet då det ofta missuppfattas - så hade jag markerat detta tydligt med en smiley. Skriftspråk är underlägset talspråk och detta bör man komma ihåg. Svar på din fråga; NEJ JAG SKOJAR INTE. Jag tycker tråden är bra, allting som kan få en community som - i mina ögon - är på nedfall att bli bättre och utvecklas åt det hållet som medlemmarna vill är en bra diskussion. För vem vill inte att medlemmarna ska bestämma över hur fotosidan.se ska se ut?
Förlåt, menade det absolut inte som en anklagelse, utan det var just en fråga.

Sen håller jag med dig om att det är topp med forum där vi har möjlighet att tycka om sajten, men även om vi tycker till så tycker jag nog att medlemmarna ska anpassa sig till vad sajten erbjuder eller bidra med förslag som går i riktning med hur tanken med den beskrivs. Önskar vi däremot raka motsatser eller så tror jag vi hamnat fel.
 

evalisen

Aktiv medlem
ganska skrev:
Jo det är väldigt märkligt.
Jag tror inte att det är så märkligt igentligen, det råder ofta ganska så tufft klimat här på forumet. Och det tror jag är en stor bidragande orsak till att folk låter bli att säga vad dom tycker.
Och då speciellt i dessa trådar här under fotosidan.se.
 

evalisen

Aktiv medlem
jkene skrev:
Agnetha Lundberg myntade ett lysande begrepp i denna tråd: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=737580

Kanske borde man en kritikpool för "Rättletare" och en annan för "Felfinnare"?
Dessa två ord tycker jag var kanonbra!
För visst är det så när det kommer till kommentarer. Tänker på hur vi är som personer, vissa letar ju fel i det mesta och säkert "felfinnare" ofta när det gäller bildkritik också. Sen finns det dom som gärna ser på det som är bra "rättletare".....
Båda typerna behövs, och jag tycker att det borde vara helt i sin ordning att vara "rättletare" eller "felfinnare" i vilken pool som helst.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Bara så att ni vet. Redaktionen har följt hela denna tråden och läst alla inlägg. Vi lyssnar och är lyhörda, och tackar för all input. Flera idéer är mycket intressanta.

Vi har satt ihop ett Todo dokument med prioriteringar. Men som vanligt så förslag som verkar enkla innebära en hel del tänk (exempelvis Intresseavdelningar) för att det skall bli smart.

Att koda sakerna tar tid och vi har ingen kodare som jobbar dagtid med Fotosidan.se. Enkelt sagt så har FS inte haft råd med det. Däremot kommer vi under hösten att ha lite kodhjälp dagtid för att snabbare kunna lansera saker.

Under juli kommer nog inte mycket att hända. Under aug bör nog en del saker komma på plats.

Skulle det vara några specifika frågor som ni anser att ni inte fått svar på så skapa gärna en ny tråd med den frågan, så kan vi lättare ha koll.
 
ANNONS