Gammal 2018-11-29, 09:59
sonya55

Glad Angående optik..
Det finns ett måste ha optik för A mount.
2,8/85 SAM, originaloptik till ett jättelågt pris, lite plastig, AF som låter högt men!!
en underbar bildkvalitet

Mycket bra för lite pengar....

Mvh.......
Gammal 2018-11-29, 10:14
Fredrik AVT

MVPernula skrev: Tack alla!
Många vettiga synpunkter, majoriteten verkar luta mot MC-11 och Canons objektiv här. Vill tro att det kanske är det bästa valet, ska bara hitta bra deals på Canon optik! :D
MC11 fungerar bäst med Sigma Global Vision objektiv fär man får de flesta funktionerna som E-mount objektiv erbjuder. Canonfattningsobjektiv erbjuder lite sämre funktionalitet bl a har jag märkt att på min A7RII så är de yttre fukuspunkterna med dessa ur funktion med vissa objektiv och jagar med andra. Jag har även läst men inte testat själv att vissa av de allra nyaste Canonobjektiv fungerar dåligt i synnerhet de med STM. Med Canon 70-200/4 utan IS och 70-300DO får man hyfsad AF i mittersta tredjedelen.

Skall man ha fasta brännvidder och det finns en Sigma Art lär dessa fungera bättre med MC11 än Canon original. Det är denna lösning jag kör. Tack vare USB dock finns även en viss framtidssäkerhet. På detta sätt är jag förberedd om Canon skulle komma med något spännande kamerahus eller inte då jag i det fallet kan fortsätta med Sony.
Besvara

Bokmärken

Taggar
a7ii , adapter , autofokus , canon , sony

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:12.

Elinchrom ELB 500 TTL