Gammal 2005-11-30, 22:06
Arleklint

Att svarskommentarer försvunnit bland senaste kommentarer är kanske inte så bra.

Redax bör inte utgå från att alla kommentarer är bara tack!

Man missar utbyten typ:
"2005-11-30 19:07 Johan Dasht besvara
När det gäller guldvattnet så balnaserar du mellan riktigt bra och något sämre, du håller dig på den sköna sidan. Guldet har stänkt på stenarna också och det förskönar helheten. Jag förstår mig inte på stenen längst ner till höger, den borde bort.
2005-11-30 22:08 Måns Hagberg besvara
Normalt tycker jag att rådande mode med att ha lång slutartid för vatten som rör sig är ganska trist. Så jag skulle valt kortare slutare för krispigare bild.

Men jag gillar den här bilden! Fin färg och komposition - jag förstår att du inte ville beskära mer i underkant fast en sten ser lite torr ut.

Använder du shiftfunktionen till denna bild?
2005-11-30 22:59 Janne Arleklint redigera besvara
Jag har shiftat lite i bilden, men håller med om att stenen nere till höger skulle bort, men....
jag gillar inte konsekvensen att jag hade tappat balansen mellan sten och vatten.
Allt är kompromisser."
Gammal 2005-11-30, 22:09
clindh
Kodsnickare

Men ville inte du ta bort listan helt?
Gammal 2005-11-30, 22:19
Arleklint

clindh skrev:
Men ville inte du ta bort listan helt?
Du har missförstått mig.

Det jag sagt är att listan antingen skall bort, eller att återspegla hela bilddiskussionen. Som det nu är återspeglas bara halva bilddiskussionen.

Jag antar att fs syftar till att skapa bilddiskussion. Då bör man ha med både fotografens och betraktarens syn i det hela.

Så långt om "senste kommentarer" så som den nu är...

En vidare tanke är att hitta på något annat än "senaste kommentarer" för att sporra kommentarer på okommenterade bilder. Vart tog "okommenterade bilder" vägen?

Senast redigerad av Arleklint den 2005-11-30 klockan 22:26.
Gammal 2005-11-30, 22:34
Zappafreak

"okommenterade bilder"
Ja, jag klippte rubriken från Arleklint.

Men det var ju den roligaste och mest intressantaste bildlänk som fanns här, en gång i tiden.

Nä, Lyft upp de som göms!
Gammal 2005-11-30, 22:53
Arleklint

Jag går till sömns.
Natti alla!
Gammal 2005-11-30, 23:12
clindh
Kodsnickare

Arleklint skrev:
Det jag sagt är att listan antingen skall bort, eller att återspegla hela bilddiskussionen.
Möjligen har du sagt så, men jag har också hört argumentet att den skall bort för att den premierar och lyfter fram bilder som redan fått kommentarer, så att de får ännu fler kommentarer. Det var det jag avsåg.

Den listan kan aldrig "återpegla diskussioner" egentligen, den tar ju bara de senaste kommentarerna i tidsordning - det går inte att följa en diskussion via den. Däremot kan den förståss leda en till bilder som verkar kommenteras på intressanta sätt.

[/B]Vart tog "okommenterade bilder" vägen? [/B]
Den finns kvar i menyn. Men jag skulle lägga till fler funktioner i nya filtreringsfunktionen, såsom "Se endast okommenterade".
Gammal 2005-12-01, 06:10
jkene

Jag håller också med Janne, antingen tar man bort hela listan eller så låter man svarskommentarerna vara kvar, den har inte blivit bättre av denna förändring.
Gammal 2005-12-01, 07:34
lottawe

.....den har inte blivit bättre av denna förändring.
Näe, den fyller fortfarande ingen nödvändig funktion, så bort med den:)

Att följa bilder man kommenterat och vill se svar på är ju inte alls svårt. Det finns både möjlighet att bevaka bild samt möjlighet att kolla tillbaks genom sin sida på kommenterade bilder. Borde vara mycket effektivre att använda de sätten för att följa svar än att sitta och glo i senastelistan efter svaren.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:55.

Elinchrom ELM8