Gammal 2006-05-06, 18:45
Detskavararoligtattfota

Aj fan! Om jag är medveten om att jag inte är konstnärligt sinnad utan bara vill lära mig ta bättre bilder så ska jag välja en annan fotosida menar du ?
Gammal 2006-05-06, 18:49
Detskavararoligtattfota

Sveriges största mötesplats för fotointresserade och så snobbigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gammal 2006-05-06, 18:57
ulltand

Detskavararoligtattfota skrev:
...Om jag är medveten om att jag inte är konstnärligt sinnad utan bara vill lära mig ta bättre bilder så ska jag välja en annan fotosida menar du ?...
Jo, kanske du ska lära dig de mest grundläggande sakerna om foto innan du tankar upp bilder här.
Ngt konstigt? Ngt som gör att du anser att du som ren amatör direkt ska bli med här, och lägga upp bilder? Du får ju det om du vill.
Men varför?
Gammal 2006-05-06, 19:00
Arleklint

FILM) (ulltand skrev:
Jo, kanske du ska lära dig de mest grundläggande sakerna om foto innan du tankar upp bilder här.
Ngt konstigt? Ngt som gör att du anser att du som ren amatör direkt ska bli med här, och lägga upp bilder? Du får ju det om du vill.
Men varför?
Om FS är för elit nu så är det en förändring....

Jag hoppas du skämtar!
Gammal 2006-05-06, 19:15
ulltand

Arleklint skrev:
...Jag hoppas du skämtar!...
Så sa jag inte...
Gammal 2006-05-06, 19:19
Stahl

Det är andra gången jag är medlem här. Första gången så såg jag en fin bild; hade en gammal bild på egentligen exakt samma motiv, ville veta vad andra tyckte om den så jag la upp den. Personen som hade den "första" bilden rackade ner bilden. OK kritiken är OK, det köper jag helhjärtat!!! men jag fick även mail om att personen ansåg sig ha rätt till motivet, om jag förstod det rätt...... Men det kan ju inte stämma med alla vitsippebilder etc som finns här. (Inget fel på vitsippebilder men det finns väl ingen kritik om att någon hade "första tjing" på motivet....)

Kritik och rosor stämmer inte heller här på sidan. Kommentarerna stämmer inte på det sätt att t.ex två, OK vi tar vitsippebilder eller blåsippebilder som exempel, så om två bilder i mina ögon är lika bra så har den ena 2 kommentarer och den andra 20?? Och den som nästan är lika med de nämnda två? får den någon kommentar alls, får den ros eller kritik?

Jag är amatör, jag tycker att det är svårt att ge kritik, de gånger jag gjort det får man som svar att det skall vara så, jag och katten, rosen, himmel och stenen tycker att det skall vara så.... och någon timme senare får man negativ kritik på någon bild som funnits länge på sidan... en känsla av att medvetet hitta något att ge dålig kritik på... på en bild som man låtit passera för längesedan..

Svammel big time här, men..... det är något som inte stämmer.....

Stahl
Gammal 2006-05-06, 19:37
Arleklint

Det bästa vore kanske om man slutade räkna antal kommentarer och bara la alla kommentarer i en klump text, eller att man återgick till betyg och bara presenterade ett medelbetyg.

Bara en yvig tanke, för visst är det hysteri kring mängden kommentarer.

Mer givande vore diskussioner!
Gammal 2006-05-06, 20:15
Graal

Ja mängden kommentarer är inte det viktiga utan att det kommer något vettigt ur dem och att de är konstruktiva. Visst är det bra att även få negativ kritik men den bör framföras på ett konstruktivt sätt. Både kommentatör och fotograf tror jag kan utvecklas genom diskussion kring bilden. Bildiskussionspoolen är därför bra men många gånger tror man att bilder där måste vara exceptionellt bra och vara talande/ha innehåll och därför vågar man kanske inte lägga bilder där? Man kanske också räds att diskutera eftersom det inte är det lättaste att analysera bilder eller att utveckla ett konstruktivt samtal? Därför dominerar nog också de enkla, schablonkommentarerna att bilden är schyst, bra, toppen, för ljus, lite utfrätt, saknar något mm och sedan blir det inte så mycket mer.
Gammal 2006-05-14, 22:18
Grantun

Jag syns jag nu sett denna disskution med motsatta förtecken.......
Gammal 2006-05-14, 22:48
Artificiell

FILM) (ulltand skrev:
Visst är hon nuttig! Tack för att du [Anders T] gillar min katt!
Jag gillade inte katten men tyckte att bilden var väldigt fin ;)
Gammal 2006-05-15, 14:44
Grantun

sådan allment kan det ju upplysas att de flesta inkusive Fs ledning inte helt är överens med Ulltand.
se även:
http://www.fotosidan.se/forum/showth...oto=nextoldest
Gammal 2006-05-15, 14:56
lottawe

Grantun skrev:
sådan allment kan det ju upplysas att de flesta inkusive Fs ledning inte helt är överens med Ulltand.
..och överens om att fotosidan inte heller var till för riktigt alla, men att det finns en nybörjarpool för de som känner sig där och en bildkritikspool för de som är lite längre och som tål lite hårdare kritik.

Sedan är tråden Lena hänvisar till utnött flera gånger om, och antagligen räckte dessa korta resumeér för att diskussionen ska vara helt slut? Men det är inte vad du önskar va Lena (eftersom du fortsätter?)
Gammal 2006-05-15, 15:07
Grantun

Nej den tråden är död-men ledningen har svarat vad som är önskvärt iden-så medlemmarna kan läsa svaren-och själv dömma....inte komentera mera....det är inte meningen........

Tänkte det bara som upplysning-att se att alla inte är eniga med varken dig eller Ulltand.

jag Har inte tänkt komentera mera här eller om ämnet i övrigt-om jag inte utryckligen blir bedd om det.
Gammal 2006-05-15, 15:14
clindh
Kodsnickare

Naturligtvis är inte alla eniga, konstigt vore annars... :-)
Gammal 2006-05-15, 15:36
Grantun

Nå jag hadde lovat att hålla min "bytte" men en, person vars identitet jag uppenbart inte må henvisa till-menar jag utpekat nogon-och de enda jag luddigt nemt är ledningen-de får ursäkta min tolkning av deras tidigare svar-det var kanske en feltolkning-de kanske är eniga med Ulltand...
så hoppas det är bra så .
Det är ju Ulltands tråd-så han må man väl nämna-konstigt blir det annars-tycker jag.......
farväl
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:14.

B+W Filter