Gammal 2006-07-11, 08:17
Mats G S

...Hålla varann om ryggen...
Och så gäller det att vara med i "Klubben För Inbördes Beundran".

Då får man kommentarer!

/M
Gammal 2006-07-11, 08:19
monster2

märkligt fenomen
hej

jag har också märkt att antalet som kommenterar bilder som man lägger upp har minskat drastiskt
visst får jag folk att se mina bilder men att kommentera varkar vara svårt, jag har till och med ställt frågor i bildtexten men det är ingen som ens svarar på de.

jag tror att fotosidan har fått för många medlemmar och då minskar närheten och annonymiteten ökar, detta bidrar då till att det är ok att bara surfa runt utan att engagera sig
mvh mats
Gammal 2006-07-11, 10:37
evalisen

Jag tror att de finns flera olika anledningar till att kommentarer uteblir...

några som jag tror det beror på:
- för mycke tjat om hur kommentarer bör/ska skrivas på
- gnäll om att en del skriver för många kommentarer, eller för få
- alla dessa kritikerpooler som irriterar flera medlemmar, och där jag också tror folk kanske inte vågar skriva i tex. erfarenpoolen (som nämnts här tidigare)
- det är just nu semestertider och bidrar säkert för tillfället till att mindre kommentarer skrivs

Om alla gör så gott dom kan och slutar gnälla så tror ialla fall jag på ett "friskare" fs. :o)
Man kan alltid förbättra saker och ting.
Gammal 2006-07-11, 10:38
mill

Re: ...Hålla varann om ryggen...
Mats G S skrev:
Och så gäller det att vara med i "Klubben För Inbördes Beundran".

Då får man kommentarer!

/M
Jepp, finns en del sådana. Ogillar speciellt när folk automatiskt tycker om bilder bara för att det kommer från en "känd" fotograf. Våga vara kritiska!
Gammal 2006-07-11, 10:41
mill

evalisen skrev:
Jag tror att de finns flera olika anledningar till att kommentarer uteblir...

några som jag tror det beror på:
- för mycke tjat om hur kommentarer bör/ska skrivas på
- gnäll om att en del skriver för många kommentarer, eller för få
- alla dessa kritikerpooler som irriterar flera medlemmar, och där jag också tror folk kanske inte vågar skriva i tex. erfarenpoolen (som nämnts här tidigare)
- det är just nu semestertider och bidrar säkert för tillfället till att mindre kommentarer skrivs

Om alla gör så gott dom kan och slutar gnälla så tror ialla fall jag på ett "friskare" fs. :o)
Man kan alltid förbättra saker och ting.
Just du Eva är en föredömlig kommenterare -- ger många och dessutom konstruktiva kommentarer.

Jag är inne på Mats spår -- att det finns för många medlemmar och för många bilder. Statistiken från fotosidan-nissarna visar ju att kommenterandet ökar!
Gammal 2006-07-11, 10:47
evalisen

mill skrev:
Just du Eva är en föredömlig kommenterare -- ger många och dessutom konstruktiva kommentarer.

Tack Anders!
Det var roligt att höra. :o))
Gammal 2006-08-15, 12:51
avslut11

Re: Bildkommentarer
Artificiell skrev:
Hej,

Jag är för tillfället inne i en svacka och är därför i extra stort behov av återkoppling på mina bilder.

Har bland andra lagt upp denna bild i kritikpoolen (Besynnerligt) för kommentar.

Bilden är visad närmare 200 gånger men har endast fått 2 (!) kommentarer. Vad har hänt? Har medlemmarna fått skrivkramp eller handlar det om onödig försiktighet?

Ulf
Jag undrar också... Denna lade jag ut:

http://www.fotosidan.se/gallery/view...869.htm?set=lp

Tittarna ökade med rekordfart, just nu 128 visningar och 1 kommentar. Jag undrar vad det beror på?

Inte konstigt att man tröttnar på att lägga
ut bilder - och inte kan det bero på att det är/varit semester för det finns en del här som håvar in både 80 och 100 kommentarer på sina bilder.
Gammal 2006-08-15, 13:01
mill

Re: Re: Bildkommentarer
malinphoto skrev:

Tittarna ökade med rekordfart, just nu 128 visningar och 1 kommentar. Jag undrar vad det beror på?

ut bilder - och inte kan det bero på att det är/varit semester för det finns en del här som håvar in både 80 och 100 kommentarer på sina bilder.
Jag gillar bilden, men det är en smal bild, dvs det är ganska få som gillar den sortens bilder. Fler som gillar ens bild = fler kommentarer.
Gammal 2006-08-15, 13:03
Makten

Re: Re: Bildkommentarer
malinphoto skrev:

Tja, just den där tilltalade inte mig till exempel. En titt, och sen ut igen. Det är ofta man klickar på en bild för att tumnageln ser intressant ut, men sen försvinner intresset när man ser hela bilden. Den var helt enkelt inte lika bra som man trodde att den skulle vara.
Gammal 2006-08-15, 13:05
avslut11

Re: Re: Re: Bildkommentarer
mill skrev:
Jag gillar bilden, men det är en smal bild, dvs det är ganska få som gillar den sortens bilder. Fler som gillar ens bild = fler kommentarer.
Jag har och har haft andra bilder ute, är de också smala då? Och om bilden är så smal - varför så många tittar då?

Själv har jag svårt för översoftade porträtt och ytliga bilder samt massproducerade blombilder med speciella bakgrunder. Men det är just sådana bilder som tilltalar massan.
Gammal 2006-08-15, 13:07
avslut11

Re: Re: Re: Bildkommentarer
Makten skrev:
Tja, just den där tilltalade inte mig till exempel. En titt, och sen ut igen. Det är ofta man klickar på en bild för att tumnageln ser intressant ut, men sen försvinner intresset när man ser hela bilden. Den var helt enkelt inte lika bra som man trodde att den skulle vara.
Tack Martin för ditt ärliga svar, det var nog det mest klokaste jag läst här på FS.
Gammal 2006-08-15, 15:33
mill

Re: Re: Re: Re: Bildkommentarer
malinphoto skrev:
Jag har och har haft andra bilder ute, är de också smala då? Och om bilden är så smal - varför så många tittar då?

Själv har jag svårt för översoftade porträtt och ytliga bilder samt massproducerade blombilder med speciella bakgrunder. Men det är just sådana bilder som tilltalar massan.
Inte sett dina andra bilder, men många tittar betyder enbart att tumnageln ser intressant ut -- inget annat. Mkt färg och enkla bilder ger "bra" tumnaglar.
Gammal 2006-08-15, 16:24
jkene

Re: Re: Re: Re: Re: Bildkommentarer
mill skrev:
Inte sett dina andra bilder, men många tittar betyder enbart att tumnageln ser intressant ut -- inget annat. Mkt färg och enkla bilder ger "bra" tumnaglar.
Tyvärr sant. Jag tycker det skulle vara intressant att prova en månad med att alla tumnaglar visas i svartvitt.
Gammal 2006-08-15, 16:53
evalisen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bildkommentarer
jkene skrev:
Tyvärr sant. Jag tycker det skulle vara intressant att prova en månad med att alla tumnaglar visas i svartvitt.
Resultatet av det borde bli mindre tittar, är det bra?

Och så undrar jag skulle det ge mer kommentarer?
Gammal 2006-08-15, 16:58
jkene

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bildkommentarer
evalisen skrev:
Resultatet av det borde bli mindre tittar, är det bra?

Och så undrar jag skulle det ge mer kommentarer?
Tvärtom, jag tror det blir fler tittar. Allt ser likadant ut - allt måste öppnas upp.

Jag tror som föregående talare att när man upptäcker att den riktiga bilden inte ser lika häftig ut som man trodde den skull vara av tumnageln att döma så går man snabbt vidare. Ta bort förväntningen så kanske folk ser bilderna med mer öppna ögon - man slipper bli "besviken".

Men jag gissar bara förstås...
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:54.

Elinchrom ELB 500 TTL