Gammal 2007-09-15, 17:01
Teqqi

Skit bilder på Hård Kritik!!!
Hej alla!

Jag blir så besviken, så arg när jag ser att så många skit bilder är inlagda på hård kritik.

Varför lägger man upp dessa bilder? dessa skit bilder som vilken person som helst kan gå ut med sin lilla kompaktkamera och ta bilder med såå många fel.
Varför? Varför?
Dessa så kallade "fotografer" som lägger upp dom här skit bilderna hur kan dom vara så blinda ser dom inte felen själva ser dom inte hur dåliga bilder dom har lagt upp?
Ser man inte hur dålig bilden är själv inna man lägger upp den på -HÅRD KRITIK- så tycker jag att man ska hålla sig långt borta från den poolen.

Var e dom unika bilderna som ska vara inlagda på hårdkritik dom bilderna som är värda att kommentra/kritisera dom bilderna som är värda min tid.

/J.P
Gammal 2007-09-15, 17:10
Nordenhed

Men då är det väl bara för dig att svara dom där att det är "skitbilder".
För det är ju därför bilderna ligger där , för att få feedback!
Gammal 2007-09-15, 17:12
lottawe

Faktiskt undrar jag mer vart den hårda kritiken är? Poolen heter Hård kritik.
(och jag är medveten om att inte jag heller bidrar längre, men jag klagar inte heller på bilderna här då.)

Personligen tror jag (fortfarande) på att det bästa för att kunna höja kvalitén är att kommentera de sämre bilderna. Tala om att det är skit typ. De redan bra bilderna lär vi oss förmodligen inte lika mycket själva av att kommentera heller.

Fast visst hade det varit kul med en plats där man fann inspirerande högklassiga bilder också, men som hård kritik är utformad nu kan ju inte det vara syftet med just den poolen?
Gammal 2007-09-15, 17:24
jimslim84

Re: Skit bilder på Hård Kritik!!!
Teqqi skrev:

Varför lägger man upp dessa bilder? dessa skit bilder som vilken person som helst kan gå ut med sin lilla kompaktkamera och ta bilder med såå många fel.
Varför? Varför?
Troligtvis för att få hård kritik.
Gammal 2007-09-15, 17:47
Kenneth T

Re: Re: Skit bilder på Hård Kritik!!!
dessa skit bilder som vilken person som helst kan gå ut med sin lilla kompaktkamera och ta bilder med såå många fel
Det du anser vara skitbilder anser säkert fotografen vara mer värda än så, glöm inte att smaken är som baken - delad. Jag tycker du generaliserar.
Gammal 2007-09-15, 17:48
CarlaKajsa

Glimt
Istället för att göra inlägg här så engagera dig och sprid din eminenta kunskap genom att kritisera det du anser vara skit bilder.

På detta sätt blir verkshöjden nådd om än på lite längre tid än vad du tycks önska i ditt inlägg...
Gammal 2007-09-15, 17:54
perstromgren

CarlaKajsa skrev:
Istället för att göra inlägg här så engagera dig och sprid din eminenta kunskap genom att kritisera det du anser vara skit bilder.
Exakt.

Du skulle göra de flesta av oss, och dig, en stor tjänst genom att välja ut 10 skitbilder i dagens skörd och skriva det!

Per.

PS. Jag har inte kollat; du kanske redan gjort det. I så fall ber jag om ursäkt. DS
Gammal 2007-09-15, 17:57
Teqqi

Ja men man kan väll lägga upp sin bild på en annan nivå en annan pool det finns trots allt pooler för olika bild nivåer
Gammal 2007-09-15, 17:58
lottawe

Re: Re: Re: Skit bilder på Hård Kritik!!!
Jatsy skrev:
Det du anser vara skitbilder anser säkert fotografen vara mer värda än så, glöm inte att smaken är som baken - delad. Jag tycker du generaliserar.
Fast jag är egentligen benägen att hålla med trådstartaren om att mycket är skit (även om jag inte skulle starta en tråd om det då.) Och faktiskt inte bara i hård kritikpoolen utan mer överlag. Fast så är jag väldigt kräsen förstås..

Jag kommenterade mycket förr men tappade inspirationen till det någonstans, men kanske är jag på gång igen. Tror nog jag har lite att tycka om en hel del bilder och iom att jag yttrade mig här nu är jag väl skyldig att göra det under en och annan bild med kanske.. Jag ska.
Gammal 2007-09-15, 18:02
avslutad140924

bildpolerna är i dagläget inte uppdelade efter hur bra bilderna i dem är utan istället efter hur hård kritiken ska vara! - du tänker alltså fel ;)

i övrigt så är jag för att det skulle vara en sådan indelning där de olika polerna är baserad på kunskap o kvalite
Gammal 2007-09-15, 18:02
Andreas S Eriksson

Teqqi skrev:
Hej alla!

Varför? Varför?

/J.P
Då måste vi väl först definiera vad som är rätt och fel.
Fel tekniskt eller fel motivmässigt?

Är du man att avgöra vad en annan person har för tanke och budskap med en bild?
Glöm inte att konst är aldrig fel.
Man kan gilla den eller ogilla den, men fel är den aldrig.
Gammal 2007-09-15, 18:18
Mankan G

Tänk att jag råkar hålla med trådskaparen i stort om nivån på hård kritik. Det är så illa att jag har tröttnat på att titta in där. Idel kattbilder och bilder på gravida magar. Klart att jag överdriver en aning när det gäller bildtyperna men nivån har faktiskt fått mig att sluta titta.

Vi har haft denna diskution vid ett otal tillfällen tidigare. Vad vi enats om gång på gång är att om bara "fotograferna" skulle läsa poolens regler så skulle vi slippa många av alsterna........

Däremot anser jag det vara helt ointressant vilket redskap "fotografen" har använt. En system eller kompakt är totalt egalt för mig. Det är resultatet som räknas, bilden alltså och inte tekniken. Bilden får vara av hur låg teknisk kvalitet som helst så länge som den förmedlar en känsla eller berör mig på ett sådant sätt att jag tar bilden till mig.
Gammal 2007-09-15, 18:20
Maverick

Tycker bilderna återspeglar kritikerna i mångt och mycket. Nu är det länge sen jag kollade iofs så det kan ha ändrat sig. Men i stora drag så var det väl skitbilder och skitkritik enligt min uppfattning.

Där nånstans förlorade jag väl intresset att engagera mig tror jag.

/Maverick
Gammal 2007-09-15, 18:32
Tre Ess

Det här ämnet har återkommit så många gånger att forumet
dräller av trådar om saken. Sök och du lär finna läsning för
resten av helgen.

Kortfattat kan väl sägas att man i dessa trådar har kommit
fram till att bilderna läggs in i poolen Hård kritik pga att foto-
grafen vill ha ordentlig konstruktiv kritik för att utvecklas.

Den responsen borde finnas i poolen Bildkritik, men fungerar
inte enligt önskemål. Därför hamnar bilder som du, och många
andra, anser vara för undermåliga i Hård kritik. Det är enda
stället där det ges kritik av utvecklingsvärde för fotografen
ifråga.

Därtill råder det olika tolkningar av kriterierna för att lägga en
bild i poolen Hård kritik. I stort kan de sammanfattas till två
grupper:

a) de som tycker att fotografer kan lägga upp vilken bild som
helst, därför att denne önskar just hård kritik

b) de som anser att bilderna ska vara av högre svårighetsgrad,
vilket kräver ett större mått av begåvning och kunnighet av
fotografen

Svårt att göra många tusen medlemmar nöjda med så skiftande
ambitioner och kunskapsnivåer, kan man väl konstatera av detta.
Gammal 2007-09-15, 18:40
Johnny J

Teqqi skrev:
Hej alla!

Jag blir så besviken, så arg när jag ser att så många skit bilder är inlagda på hård kritik.

Varför? Varför?
Dessa så kallade "fotografer" som lägger upp dom här skit bilderna hur kan dom vara så blinda ser dom inte felen själva ser dom inte hur dåliga bilder dom har lagt upp?
Ser man inte hur dålig bilden är själv inna man lägger upp den på -HÅRD KRITIK- så tycker jag att man ska hålla sig långt borta från den poolen.

Var e dom unika bilderna som ska vara inlagda på hårdkritik dom bilderna som är värda att kommentra/kritisera dom bilderna som är värda min tid.

/J.P

Hej,

Vad är en dålig bild för något?
Att hojta om fel eller skitbilder är inte speciellt eftertänksamt, då allt är i betraktarens ögon.
Alla gör så gott de kan och har också olika smak.

Många av ens egna bilder ger en själv mycket känlsor,medans andra som ser bilden inte förstår budskapet.
Detta är helt naturligt, då våra tankar är en spegel av vårt förflutna.
Vi har alla formats olika.

VH Johnny
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:24.