Annons

Canon 85 mm 1,2 i Norge

Produkter
(logga in för att koppla)

HNormark

Aktiv medlem
Mm, tekniska prylar är konstigt nog ofta ganska mycket billigare i Norge. För ett år sen kostade 5DII nästan 4000 SEK (om man räknade om efter gällande växelkurs) mindre på Japan Photo i Norge än i Sverige! Glöm bara inte att om man beställer via internet tillkommer nog både tull och moms.
 

Heikkinen

Aktiv medlem
Mm, tekniska prylar är konstigt nog ofta ganska mycket billigare i Norge. För ett år sen kostade 5DII nästan 4000 SEK (om man räknade om efter gällande växelkurs) mindre på Japan Photo i Norge än i Sverige! Glöm bara inte att om man beställer via internet tillkommer nog både tull och moms.
Det tillkommer ingen tull och moms eftersom det är inom EU.
 

PMD

Aktiv medlem
Norge är inte medlem i EU, men däremot medlem i EFTA och det finns ett frihandelsavtal mellean EU och EFTA.
 

HNormark

Aktiv medlem
Kanske var jag ute och cyklade. Ursäkta i så fall, men jag ville bara uppmärksamma att det tillkommer kostnader och att det är bäst att kolla upp det före köp. Norge är som sagt inte med i EU.
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Jag provade att fylla i ett köp för att se vilka avgifter som läggs på. Men man kan bara ange adresser i Norge eller Svalbard. Inga kunder från Sverige accepteras alltså på sajten?
Kan tänkas att de vill att vi handlar på Japanphoto.se?

Petter ...
 

kiwawa

Aktiv medlem
Enligt tullverket skulle gluggen gå på 23000:- om japanphoto.no skickade till Sverige.
Nu behöver kanske inte tullverket ha rätt angående tull;-)
 
ANNONS