Annons

Canon EF 50/1,2 från Kina

Produkter
(logga in för att koppla)

keckax

Aktiv medlem
Alltså, det är synd att det är så många som inte är läskunniga alternativt tror på sin egna förmåga att ha koll på allt.

Om jag berättar att jag köpt en rolexklocka som är precis likvärdig med ett orginal är det mindre trovärdig?!

Gav 400 för klockan som annars kostar ca 400000, ni får tro vad ni vill, men om ni vill diskutera att det är för bra för att vara sant skapa ett eget forum.
Ärligt talat Jonny, vilket svar förväntar du dig på detta erbjudande egentligen?

Du undrar du om någon är intresserad av att ( i bästa fall) spola ned 2900kr. Eller värsta fall - om någon är villig att köpa stöldgods.

Du får svar som du förtjänar.

/K
 
Senast ändrad:

peter bohman

Aktiv medlem
Problemet är löst

Säljaren har tagit bort artikeln från sin sida, förmodligen en felskrivning eller liknande från deras sida...

Så nu slipper du oroa dig.
 

fafner

Aktiv medlem
Redan slut;-)

Nu verkar anonsen vara borttagen, de måste ha sållt slut fort;-)
nej går man till ett ställe som dhgate så kan man nog gissa att fjällrävenjackorna, knivar och annat är kopior eller nått annat skumt...

Och bara för att första objektivitet är dyrt betyder ju inte att det är en okej affär;-)

Om man blir borttagen från dhgate där det säljs hur mycket kopior som helst så var det nog inte för att man sålde okej grejor direkt...

Men de har ett bra pris på en 24-105 speciellt om man köper många;-)

http://www.dhgate.com/lens-1-1-ef-24-105mm-f-4l-is-usm-coffee-cup/p-ff80808129b0c67d0129b30eeda47c45.html?recinfo=7,2,1
 
Senast ändrad:

Dragoo

Aktiv medlem
Johnny, Jag vet inte men...du det här emailen från en karl från Nigeria som vill föra över 1miljon dollar till mitt konto...Skulle du kunna låna mig 2500 så att Jag kan föra över pengarna som han behöver för administrativa avgifter? Det är en ju givetvis en risk du kommer att stå för och vem vet? Han verkar ju helt ärlig. ;) ...bara skojar Johnny!
 

JSL

Aktiv medlem
Nu verkar anonsen vara borttagen, de måste ha sållt slut fort;-)
nej går man till ett ställe som dhgate så kan man nog gissa att fjällrävenjackorna, knivar och annat är kopior eller nått annat skumt...

Och bara för att första objektivitet är dyrt betyder ju inte att det är en okej affär;-)

Om man blir borttagen från dhgate där det säljs hur mycket kopior som helst så var det nog inte för att man sålde okej grejor direkt...

Men de har ett bra pris på en 24-105 speciellt om man köper många;-)

http://www.dhgate.com/lens-1-1-ef-24-105mm-f-4l-is-usm-coffee-cup/p-ff80808129b0c67d0129b30eeda47c45.html?recinfo=7,2,1

Det är för mig helt uppenbart att vissa, särskilt du inte kan läsa. I ditt fall handlar det om en kaffemugg,

Annonsen fungerar fint för mig iallf.

Men uppenbarligen så är detta fel forum och benägenheten att ta risker 0.

Jag lovar dock att om jag fårihop 13 personer inkl mig själv ska jag lägga upp testbilder, alt att någon med sverigeköpt objektiv jämför, för ni lär väl inte tro mig ens på de bilder jag lägger upp om jag får hem ett objektiv.

Till er som har funderingar till hur man kopierar ett objektiv, jo hur kopierar man bildelar tekniska komponenter osv?
 

hlse

Aktiv medlem
För att fortsätta den här tråden så...
http://www.made-in-china.com/
Även här går det att handla online svinbilligt.
Kollade upp priser ( inquiry ) på en Canon 5D Mk2 och det var 1/4 av priset här hemma.
Vad jag förstått så är det överproduktion som säljs direkt från fabrik.
 

hlse

Aktiv medlem
Tror knappast varken 5d eller 50/1.2 görs i någon Kinafabrik!



/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
Jovisst har jag mina dubier...Min 5D Mk2 ska vara "Made in Japan". Men kan man lita på det ?
T.o.m för japanerna kan det vara billigare att få tillverkning och montering i Kina.
Svår nöt att knäcka om man inte provar dom här import-siterna och får klart besked om det är äkta eller båg.
 

JSL

Aktiv medlem
Förvisso har folk blivit blåsta förut, men jag kan lätt acceptera att testa med 3000 för att se vad jag får, den risken kan jag acceptera. Jag har dock ingen lust att lägga 13000 för att testa.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Alltså, det är synd att det är så många som inte är läskunniga alternativt tror på sin egna förmåga att ha koll på allt.

Om jag berättar att jag köpt en rolexklocka som är precis likvärdig med ett orginal är det mindre trovärdig?!

Gav 400 för klockan som annars kostar ca 400000, ni får tro vad ni vill, men om ni vill diskutera att det är för bra för att vara sant skapa ett eget forum.
Copy watch Sir???
Jo den har man sett i alla gathörn i Asien. Du betalade 400 kr. Käckt. Det brukar gå att pruta ner dem en bra bit till.
Fick du då din rolex värd 400.000. Nu vet jag inte vilken Kitchig modell du valde men skall du upp i de priserna så är det något med mycket guld och ädla stenar och ett mekaniskt verk som tar veckor att bygga.
Så vad fick du? En klocka i gulmetall med glasbitar och ett skitbilligt elektroniskt verk. Den har verkligen inte mycket gemensamt med originalet.
Så för att nu ta ett objektiv med samma egenskaper så får du inte en Canon 50/1,2 uten något som är snarlikt och med plast i linserna och en skärpa som även får mormor att gråta över över att man inte ens kan känna igen barnbarnen i suddet.
Vem säljer ett objektiv för 13 000 och ger 85% rabatt om man köper ett dussin.
Sådana marginaler existerar inte.
 

JSL

Aktiv medlem
Har du någonsin tänkt på vad som kostar i påslag från fabrik till leverantör.. om detta är tillverkade vid sidan av den ordinarie produktionen så är det rimligt, men vem vet?

Jag ska ta och plocka ner klockan när/om den gårsönder .. så lovar jag att återkomma med bilder.

Jag skulle gissa på att för varje försäljningsled så fördubblas priset.
 

snap01

Aktiv medlem
fick du även med orginalkartong o internationell garanti o pictograms o chronometer certifikate när du köpte klockan?
 

JSL

Aktiv medlem
Förvisso, men tja jag tror inte att det är särskilt giltigt..

Men nu tror jag att vi lämnat huvudspåret.. ;)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Har du någonsin tänkt på vad som kostar i påslag från fabrik till leverantör.. om detta är tillverkade vid sidan av den ordinarie produktionen så är det rimligt, men vem vet?

Jag ska ta och plocka ner klockan när/om den gårsönder .. så lovar jag att återkomma med bilder.

Jag skulle gissa på att för varje försäljningsled så fördubblas priset.
Ta du och plocka isär din klocka. Du tror väl inte det sitter ett mekaniskt verk från Rolex i den som det tagit veckor för Schweiziska finmekaniker veckor att tillverka. Jag hoppas att du inte heller tror att hittar guld och ädla stenar.
Att den sedan mäter tiden med sitt billiga verk minst lika bra som en äkta Rolex är en annan femma.
OM du vill se om det är en äkta eller en fejk så är det bara att kolla hur sekundvisaren rör sig. På ett mekaniskt verk rör den sig konstant utan ticka fram. PÅ ett elektroniskt fejk urverk tickar den fram per sekund.
Sedan hoppas jag inte du tror att handlare oavsett hur stora de är kan köpa ett dussin Canon 50/1.2 till ett pris från Canon som ger dem möjlighet att sälja dem till 2900 kr om de för en kostar 13 000.
Företag som Canon har ett världspris och försöker hålla ett likartat pris till sina olika marknader.
Att det sedan uppstår olika priser på olika marknader beror på tullar,olika moms, varierande växelkurser som är svårt att kompensera för direkt.
Så prova gärna och köp in ett dussin. Kan du sedan visa att du fått äkta vara så är vi nog många som är beredda att köpa från dig där du kan ta mer än 100% i påslag.
Nu tror jag det är lika lite chans att du lyckas med detta som att jag som ateist tror att Jesus kommer stiga ner på Jorden i nästa vecka och gå på vattnet över Göta Älv.
 

JSL

Aktiv medlem
Du kan ju fetglömma att du får köpa för 100% påslag om du inte är med ifrån början.

Det verkar bara vara kritiker och fegisar som inte vill ta en chans.. även om det är båg.. så har man kanske ett softfocusobjektiv.. och det är ju unikt.. ler..
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Personligen är jag mest intresserad av hur ett objektiv presterar och bryr mig inte mycket om hur det ser ut på armen. Förlåt magen, när jag går runt med kameran.
Fast du har kanske en annan inställning till fotograferande?
 

JSL

Aktiv medlem
Sant, det kan vara så eller som förra ABB VDn som av princip alltid hade kopior på sina klockor.

Sen efter att ha tittat på samtliga priser för de andra objektiv som säljaren säljer tror jag att det är en felskrivning, men det skulle vara intressant att se vad som händer när man lägger en order.

Jag har också förstått att en del av er när det är utförsäljning gärna betalar ett högre pris än det utsatta, för ni kan inte acceptera att det säljs för billigt.. även om i detta fall är något som uppenbarligen verkar vara helt fel.
 
Senast ändrad:

keckax

Aktiv medlem
Du kan ju fetglömma att du får köpa för 100% påslag om du inte är med ifrån början.

Det verkar bara vara kritiker och fegisar som inte vill ta en chans.. även om det är båg.. så har man kanske ett softfocusobjektiv.. och det är ju unikt.. ler..
Eller realister som skrattande slår sig på knäna över ett sådant här förslag.

/K
 
ANNONS