Annons

Vilket 24-70 ska man välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rei:No1

Aktiv medlem
Går i tankarna att köpa ett 24-70 2,8 och har spanat in Tamron AF SP 24-70/2,8 Di VC USD. Är det nån av er som har nån koll på det? För och nackdelar jämfört med Canons motsvarande?

Är sugen på att köpa nytt, ej begagnat (vet ju aldrig vad det varit med om) men Canons verkar inte finnas att köpa nytt längre, om man nu inte vill ha ll som man inte har råd med ://

Sigma har ju också ett liknande, nån som vet nått om det? Har sett att en del tycker att det är lite halvtaskig kvalitee på bygget, hur är Tamron på det, rackligt eller bra byggkvalitee?
Och naturligtvis bildkvaliteen, vilket ger bäst skärpa och så?

Kan tillägga att jag har en Canon 7d.


//Reino
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Är sugen på att köpa nytt, ej begagnat (vet ju aldrig vad det varit med om) men Canons verkar inte finnas att köpa nytt längre, om man nu inte vill ha ll som man inte har råd med ://
OM Canons inte är valbart så är det i mina ögon bara Tamrons med bildstabilisering som är ett vettigt alternativ.
 

BugEyes

Aktiv medlem
Jag har Canons, har tidigare haft Sigma som var optiskt bra men klumpig och lite konstig i handhavandet. Hade nog provat Tamron i dina kläder.
 

Rei:No1

Aktiv medlem
Jag har Canons, har tidigare haft Sigma som var optiskt bra men klumpig och lite konstig i handhavandet. Hade nog provat Tamron i dina kläder.
Ok. Ja, har läst att en del inte tycker om det pga olika saker, kanske en sak är det du nämner med handhavandet. Du har ingen erfarenhet av Tamronen?
 
ANNONS