Annons

Första bröllopet som fotograf – pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

mackan

Aktiv medlem
Seriösa följer marknadspriserna som är ca 1200 kr per arbetstimme för fotografering/framkallning omkostnader tillkommer eller kolla mer noggrant med tex Svenska fotografers förbund.
Det är väldigt avancerat att börja med bröllop som är ett enormt ansvar och där inget får gå på tok. Backup kamera assistent och liknande behövs om vill framstå som professionell. Att göra bröllop på kul eller för att man känner vederbörande är inget jag rekommenderar och det där hyggliga kan sluta illa på sikt bland vänner och bekanta.

Lycka till Mvh //Fotograf Marcus Johansson
 

MrGoose

Aktiv medlem
Många kloka svar – det tackar jag för! Tror jag kommer lägga mig runt 2-3k inledningsvis och använda bilderna till portfolio och sedan höja priserna allteftersom :)

Hur ser era hemsidor ut? Brukar ni lägga ut priser där eller hur går tankegångarna? :)
Jag har väl fotat ca 15 bröllop nu, och är fortfarande föör billig..... Enda anledningen till det är att jag inte startat eget än...

Angående priser på sidan, så har jag bara satt frånpris, sen pejlar jag läget på paret, var i tiden bröllopet är kontra min tid då osv....

Här är min sida..! :)
www.lfoto.org
 
ANNONS