Annons

Felkod P200 på Canon MP640

Produkter
(logga in för att koppla)

Veda59

Aktiv medlem
När jag startar skrivaren visar den bara en felkod P200. Jag har försökt att googla på felet och hittar rekommendationer av varierande slag, från att kasta ut den genom fönstret till att koka skrivhuvudet.

Är det någon här som vet något om felet och om det möjligen går att laga? Det är lite surt för jag har färgpatroner för närmare tusen kronor (som jag inte ens öppnat).

Om skrivaren måste skrotas vill jag gärna ha tips på en liknande skrivare (multifunktion som skriver ut dubbelsidigt och fina färgbilder).
 

Bandit Art Design

Aktiv medlem
Hittade detta på engelska när jag googlade:

Error B200 - It is indeed the printhead that needs replacing - an easy DIY job since most Canon printers are shipped with the printhead packed separately for home assembly anyway. Online suppliers are probably the best way to go for a replacement, but make sure it's a genuine Canon part.

Canon part number is: QY6-0072-000

It won't be cheap - it's probably the most expensive single component of the printer. In fact, you may want to ask yourself (depending on how much your printer cost new) if it would make more sense just to buy a new printer.

Typical of the manufacturer not to simply tell you what part needs replacing!
 
ANNONS