Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tråkigt med Nikons blockerande

Produkter
(logga in för att koppla)

jpgrahn

Aktiv medlem
Jag har läst tråden och förvånats lite över den hetta som vissa inlägg haft gentemot reklam på fotosidan.
Märkligt nog har det inte stört mig så mycket att det kommit en fotorelaterad annons innan jag kommer till fotosidan. Möjligen kunde det funnits en timer som automatiskt länkat vidare till ordinarie hemsida efter några sekunder.
Foto är min primära hobby som jag inte tjänar några pengar på. Jag är bronsmedlem vilket inte är någon större utgift och fotosidan tillsammans med andra fotorelaterade sidor gör att jag väldigt sällan numera köper fototidningar. Som tidigare var den primära bäraren av fotoinformation. Så jag tänker att det jag tidigare la på tidskrifter kan jag i alla fall lägga på prenumeration på fotosidan. Faktum är att det är mycket billigare.

Vad gäller reklam för övrigt stör jag mig mer på annonser som dyker upp på till exempel tidningars hemsidor och som tar upp till 20 sekunder att vänta på innan det är klart. Kan också hålla med om att annonser som spelar upp ljud och bild är störande. Men dessa kan jag inte komma ihåg att jag märkt hos fotosidan mer än någon enstaka gång. Det är inte någon regel.
Småannnonserna på sidorna är mestadels fotorelaterat och det stör mig inte.

Man brukar ju säga att gratis är gott men om maten inte smakar har man rätt att klaga då?
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
..........................Vi har under hösten haft workshops där vi funderar på hur betalmedlemskapet skall se ut framöver och vi har idéer om att förenkla, förtydliga och stärka värdet. Parallellt med det så har vi haft workshops om hur communitydelen kan stärkas. Ett dela bilder har aldrig varit enklare på webben men vi har ju ändå en USP kring bildkritik / grupper som vi måste fortsätta utveckla.
Som det är nu med bildpooler och bilddelning så tycker jag den där bildkritiken inte funkar på FS, främst för att det är ofta landar i den mest andefattiga och trötta dialogväxling man kan tänka sig. Så den "bildkritiken" är allt annat än attraktiv som jag uppfattat den hittills och ofta rent meningslös. Jag har inga som helst förväntningar idag på att jag skulle få ut något vettigt ur den bildkritik som finns på FS f.n. om jag lägger upp egna bilder (vilket jag alltså ändå planerar att göra på lite sikt). Så det kommer inte vara av det skälet jag lägger upp några bilder. Jag ser det mer som ett enkelt sätt att "ställa ut sina bilder" och nå en större publik än jag annars skulle nå.

Men jag har alltid älskat hur de tagit sig an detta med "curating" exv. på bildsiten 1X.COM - de urval de gör. Där får fotograferna gott om utrymme för tala om hur de tänkte kring sina motiv och hur de gick till väga i detalj för att åstadkomma bilderna. Detta ger bilderna en kontext som de i princip alltid saknar exv. på FS. Där har ni mycket att lära. Deras devis är kort uttryckt "Fotografernas bästa bilder - och hur de kom till". Bilderna är nästan utan undantag fantastiska också. Dessutom kan man faktiskt lära sig en hel massa av fotografernas berättelser och det är den siten och deras publikationer i bokform (inte minst) stora styrka. Jag har ofta fått någon av deras böcker i julklapp och hoppas verkligen att jag får den senaste också, som de nu gör reklam för i julklapp i år. Något annat är jag egentligen inte intresserad av. Nu ska jag skriva det i min väldigt kort önskelista till min fru, för det är ju hon som haft den goda smaken att ge mig alla dessa böcker genom åren.

https://1x.com/photos

Nu har även du fått ta del av min önskelista David. God Jul på dig och Gott Nytt År också till både dig och Fotosidan och dess användare, vare sig de är medlemmar eller inte.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Ditt svar är ju ett helt rimligt resonemang men vänder man på myntet så blir det också lite av svaret på ursprungsfrågan ("varför räcker inte 100.000 besökare till en reklamfri sajt?"). Och svaret är att merparten inte betalar, och en riktig stor del dessutom kör adblock. Det senare är ett medvetet sätt att straffa oss från intäkter. Men vi kan ju inte riktigt ha några större åsikter om folks personliga val utan vi får ju försöka jobba med att skapa ett erbjudande som lockar folk att stanna, helst betala för medlemskap och helst sluta med adblock. Det är inte superlätt men det är också det som håller lågan uppe.
David, om jag ska vara ännu tydligare:

Det här med reklamen är som ett lågintensivt krig. När vi blir invaderade från alla håll jämt 24:7 av folk som mycket burdust försöker pracka på oss mängder av erbjudanden för både tjänster och varor vi egentligen inte är det minst intresserade av, så kommer de smartare av oss att se till att försvara oss. I det här fallet gör vi det med AdBlocker bl.a och vi kör ju inte AdBlocker för att förarga FS utan för att det finns så väldigt många som försöker kapa vår tid med mer och mer ohyfsade metoder.

Jag tycker köp och säljfolket faktiskt får skylla sig själva till stor del för hade man bara nöjt sig med att passivt göra sin reklam så hade folk inte tyckt sig behöva bygga murar mot all denna skit som väller över oss idag.

Jag tror faktiskt det är så enkelt att en allt större del av oss har behov av att återta kontrollen över vår tid och vad vi gör med den och vi är trötta på att vara en avstjälpningsplats för en produktion som för väldigt många blivit alltmer irrelevant. På marginalen är det nog få av oss idag som verkligen lider brist på grejor.

Fundera på vad ni ska göra åt det ni på FS och det kan alla ni andra som jobbar med köp och sälj också göra för ni är faktiskt också berörda av detta.

Ju högre ni och andra skriker ut era budskap, ju tjockare "hörselskydd" kommer vi att skaffa oss och vi kommer att söka oss alltmer ut och bort från dessa megafoner till det dyraste som finns finns idag - tystnaden. Det är därför jag älskar skärgården "off season" och bor där jag bor. Förrestän det är alltid off season ute på öarna - alla pratar om den fantastiska skärgården men ingen är faktiskt där (ja jag menar allvar) - och det gäller alltså året om med vissa få mycket marginella undantag. Det är inte så många som fattat det ännu och det är vi bara glada åt.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
David, om jag ska vara ännu tydligare:

Det här med reklamen är som ett lågintensivt krig. När vi blir invaderade från alla håll jämt 24:7 av folk som mycket burdust försöker pracka på oss mängder av erbjudanden för både tjänster och varor vi egentligen inte är det minst intresserade av, så kommer de smartare av oss att se till att försvara oss. I det här fallet gör vi det med AdBlocker bl.a och vi kör ju inte AdBlocker för att förarga FS utan för att det finns så väldigt många som försöker kapa vår tid med mer och mer ohyfsade metoder.

Jag tycker köp och säljfolket faktiskt får skylla sig själva till stor del för hade man bara nöjt sig med att passivt göra sin reklam så hade folk inte tyckt sig behöva bygga murar mot all denna skit som väller över oss idag.

Jag tror faktiskt det är så enkelt att en allt större del av oss har behov av att återta kontrollen över vår tid och vad vi gör med den och vi är trötta på att vara en avstjälpningsplats för en produktion som för väldigt många blivit alltmer irrelevant. På marginalen är det nog få av oss idag som verkligen lider brist på grejor.

Fundera på vad ni ska göra åt det ni på FS och det kan alla ni andra som jobbar med köp och sälj också göra för ni är faktiskt också berörda av detta.

Ju högre ni och andra skriker ut era budskap, ju tjockare "hörselskydd" kommer vi att skaffa oss och vi kommer att söka oss alltmer ut och bort från dessa megafoner till det dyraste som finns finns idag - tystnaden. Det är därför jag älskar skärgården "off season" och bor där jag bor. Förrestän det är alltid off season ute på öarna - alla pratar om den fantastiska skärgården men ingen är faktiskt där - och det gäller alltså året om med vissa få mycket marginella undantag. Det är inte så många som fattat det ännu och det är vi bara glada åt.
Mitt förslag, som finns redan idag, är ju att du köper silver/guld. Då kommer du automatiskt slippa alla stora annonser. Så jag känner att vi faktiskt tänkt till och gett en möjlighet. Men det hänger faktiskt på att du slantar. Att inte vilja se annonser och inte vill betala kommer ju inte funka. Låt säga alla medlemmar över en natt skulle bestämma sig för samma, då spelar det ingen roll hur mkt skrivande som sker vi kommer lägga ner för vi har inte råd.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Fattar inte hur annonsfolk fungerar... När så många retar sig på reklam och installerar adblockers, faller det dem aldrig in att fundera på om sådan reklam gör mer skada än nytta för varumärket?
Tyvärr är det så att de flesta människor bara sväljer allt de matas med. De allra flesta människor i dagens samhälle vill inte eller orkar inte tänka själva och därför ser världen ut som den gör, och det kommer inte bli bättre de närmsta 50 åren..
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
Som det är nu med bildpooler och bilddelning så tycker jag den där bildkritiken inte funkar på FS, främst för att det är ofta landar i den mest andefattiga och trötta dialogväxling man kan tänka sig. Så den "bildkritiken" är allt annat än attraktiv som jag uppfattat den hittills och ofta rent meningslös. Jag har inga som helst förväntningar idag på att jag skulle få ut något vettigt ur den bildkritik som finns på FS f.n. ...
Jag vill först mycket eftertryckligt poängtera att det här jag skriver inte är specifikt riktat mot dig Sten-Åke - det gäller i precis lika hög grad mig själv och många, många andra.

Saken är att de här grejerna bygger på vad vi själva gör med dem. Hur bra det bli beror till alldeles övervägande del på hur mycket energi och engagemang vi själva lägger ned på det. FS har inga anställda som skriver bildkritik, FS är en plattform som gör det möjligt för oss medlemmar att själva skapa konstruktiv och givande bildkritik. Sajten tillhandahåller en möjlighet, men resten är upp till oss själva.

Handen på hjärtat - och där här är riktat till alla som inte tycker bildkritik känns givande - hur länge sedan var det du själv skrev eftertänksam, genomtänkt bildkritik?
 

Sonysege

Aktiv medlem
Va jobbigt

Betraktelse över det besvärliga

Jag hag har lagt ner en stor del av min arbetstid på vår nya hemsida, pressad agenda?
Hur blir enklast för de som faktiskt skall göra hemsidan. Detta resulterade oftast i att man under resans gång och i god samverkan kommer med nya innovativa lösningar. Detta resulterar i att jag får tänka om, göra om och göra rätt, enligt nya regler och normer. Men det blir bättre och enklare för var gång.

Nu till betraktelsen.

I går eftermiddag var det dags. Ett nytt sätt att bygga upp trädet som skulle underlätta för hemsidekonstruktören, presenterades.
Det skulle innebära att de sparade en extra dubbelklickning i mapparna för att hitta bilder till produktbladen.

Jag var under största delen av sjuttiotalet yrkeschaufför. Vid ett tillfälle lastade jag torvbalar. Jag skulle lasta bil och släp, 24 meter flakyta, 2,40m brett och 2,20m högt med torvbalar. Varje bal vägde mellan 30 och 50kg, beroende på hur torr torven var, och transporterades på ett transportband fram till bakänden av först bil 6m och sedan släp 18m. Där jag stod och tog emot. Mitt arbete var att bära balarna från bakkant och stapla dem tills ekipaget var fullt.

En hemsidebesökare, måste ju bli alldeles trött i pekfingret, stackarn!

Som ortopeden skulle sagt, Luxerad är tiden.

Det är 2017 snart, eller??

Sluta gnälla!
 

ztenlund

Aktiv medlem
Ja, det kommer ju alltid någon ur Monty Python-sketchen Four Yorkshiremen och ska dra sin historia, men det har inte så mycket med saken att göra.
 

Ingju

Aktiv medlem
Nu har jag varit Fotosidan behjälplig med finansieringen ett antal gånger varav tre bara i dag, är dessutom betalande medlem, men av den icke reklambefriade lägre graden. Jag är inte i behov av silver eller guld varianterna och har dessutom inte så mycket att strö ut heller. Nu får Nikon betala utan att få något igen från mig, det kan ju fungera som tröst över att behöva mötas av något annat än det avsedda.
 

Sonysege

Aktiv medlem
Ja, det kommer ju alltid någon ur Monty Python-sketchen Four Yorkshiremen och ska dra sin historia, men det har inte så mycket med saken att göra.
Nä, det är nog sant. Men detta ämne är väl knappast världspolitiskt viktigt utan mest en fråga om bekvämlighet. Mycket handlar om lathet i värden!
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Nä, det är nog sant. Men detta ämne är väl knappast världspolitiskt viktigt utan mest en fråga om bekvämlighet. Mycket handlar om lathet i värden!
Jag tror att det handlar om att vägra låta sig fördummas av det nya som trycket på. Påtala sin personluga reaktion över något nytt man inte vill vara med om. Om det handlade om lättja hade man nog inte orkat bry sig.

Dök det upp ett reklammeddelande för varje bal som skulle lastas?

Petter...
 

Sonysege

Aktiv medlem
Jag tror att det handlar om att vägra låta sig fördummas av det nya som trycket på. Påtala sin personluga reaktion över något nytt man inte vill vara med om. Om det handlade om lättja hade man nog inte orkat bry sig.

Dök det upp ett reklammeddelande för varje bal som skulle lastas?

Petter...
Ack om det varit så väl, då hade jag ju själv fått bestämma takten.

Jo, jag förstår nog också andemeningen, även om jag har svårt att ta till mig de överdrivna reaktionerna som att avsluta medlemskap och liknande.

Vill passa på att tacka Ztenlund, stort att bli omtalad i samma mening som Monty Pyton
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Mitt förslag, som finns redan idag, är ju att du köper silver/guld. Då kommer du automatiskt slippa alla stora annonser. Så jag känner att vi faktiskt tänkt till och gett en möjlighet. Men det hänger faktiskt på att du slantar. Att inte vilja se annonser och inte vill betala kommer ju inte funka. Låt säga alla medlemmar över en natt skulle bestämma sig för samma, då spelar det ingen roll hur mkt skrivande som sker vi kommer lägga ner för vi har inte råd.
Som sagt, ni är inte ensamma om att försöka stjäla vår tid för era uppdragsgivares räkning och därför behöver vi beväpna oss med generella skydd som AdBlocker. Det har tyvärr blivit helt nödvändigt när man exv. måste vänta 20-30 sekunder per videoinslag på en del nyhetssidor om man låter dem hålla på som DE vill. AdBlocker återställer ordningen (eller terrorbalansen om ni så vill). Tyvärr drabbas ju FS här som inte alls på något sätt är värst men det beror som sagt på de fullständigt oacceptabla metoder man tillämpar på många Internet-siter idag och som nu vunnit stor spridning generellt på nätet. Som det ser ut nu såg det inte ut bara för några år sedan och nu är det mer regel än undantag att man tar sina användare som gisslan för reklamen med medel man inte använt tidigare eller i den omfattning det nu sker vilket i slutänden gjort att de som värderar sin tid nu agerar för att skydda sig.

Eftersom vi är på en fotosite så kan jag också säga att det är ungefär samma processer i gång med reklamen som blir alltmer aggressiv som många fotografer nu drabbas av efter att en del av medlemmarna i den yrkeskåren under många år inte alltid respekterat allmänhetens behov av "fotofrid". Många fotografer vittnar ju om att det blivit svårare att ta bilder av människor som i allt högre grad vill vara i fred och i allt större utsträckning dessutom agerar för att få vara det.

När jag behöver tillgång till FS utökade tjänster så kommer även jag betala för det.

.... och var rädd om er profil - ingen annan är det!
 

afe

Aktiv medlem
Det är lite märkligt att jämföra 1X.com med fotosidans forum och grupper. 1X är mest jämförbart med galleri FS, och det är inte helt lätt att bli publicerad. Jag har varit med i 1X sedan starten och har för mig att jag har en bild där (har inte försökt så mycket sedan dess).. Försökte logga in nu, men lösenordsåterställningen verkar inte fungera så jag vet inte hur bra jag tycker den sajten fungerar ...

Oavsett vad som är galet riktar sig 1X mot helt annan målgrupp än grupperna på Fotosidan. Här kan vem som helst posta vilken bild som helst och få kritik (och inte bli direkt refuserad). Jag tycker jämförelsen är märklig!
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Det är lite märkligt att jämföra 1X.com med fotosidans forum och grupper. 1X är mest jämförbart med galleri FS, och det är inte helt lätt att bli publicerad. Jag har varit med i 1X sedan starten och har för mig att jag har en bild där (har inte försökt så mycket sedan dess).. Försökte logga in nu, men lösenordsåterställningen verkar inte fungera så jag vet inte hur bra jag tycker den sajten fungerar ...

Oavsett vad som är galet riktar sig 1X mot helt annan målgrupp än grupperna på Fotosidan. Här kan vem som helst posta vilken bild som helst och få kritik (och inte bli direkt refuserad). Jag tycker jämförelsen är märklig!
Varför då? Det handlar inte alls för mig om jag får lägga upp bilder eller ej utan om det går att lära sig något av den "bildkritik" som jag sett på FS. Jag tycker tyvärr inte det normalt. Jag saknar en ordentlig bakgrund till bilderna på FS. Den finns på 1X och inte på FS och där kan jag väl ge dig rätt att FS inte alls går att jämföra med 1X idag. Det är det detta handlar om främst. Det är det jag tyckt man lärt sig mest av och inte av "bildkritiken" tyvärr som ofta är av medioker kvalitet och något jag sällan läser.
 

afe

Aktiv medlem
Som Martin skrev är det ju upp till oss som är här att skriva bildkritiken och/eller kommentarer kring våra egna bilder. Eftersom FS är ett mycket bredare forum än 1X är det fullt naturligt att bilder och kommentarer inte håller samma mått i alla lägen. Det är heller inte meningen att FS ska vara ett forum för bara de allra bästa bilderna alla kategorier.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Betraktelse över det besvärliga

Jag hag har lagt ner en stor del av min arbetstid på vår nya hemsida, pressad agenda?
Hur blir enklast för de som faktiskt skall göra hemsidan. Detta resulterade oftast i att man under resans gång och i god samverkan kommer med nya innovativa lösningar. Detta resulterar i att jag får tänka om, göra om och göra rätt, enligt nya regler och normer. Men det blir bättre och enklare för var gång.

Nu till betraktelsen.

I går eftermiddag var det dags. Ett nytt sätt att bygga upp trädet som skulle underlätta för hemsidekonstruktören, presenterades.
Det skulle innebära att de sparade en extra dubbelklickning i mapparna för att hitta bilder till produktbladen.

Jag var under största delen av sjuttiotalet yrkeschaufför. Vid ett tillfälle lastade jag torvbalar. Jag skulle lasta bil och släp, 24 meter flakyta, 2,40m brett och 2,20m högt med torvbalar. Varje bal vägde mellan 30 och 50kg, beroende på hur torr torven var, och transporterades på ett transportband fram till bakänden av först bil 6m och sedan släp 18m. Där jag stod och tog emot. Mitt arbete var att bära balarna från bakkant och stapla dem tills ekipaget var fullt.

En hemsidebesökare, måste ju bli alldeles trött i pekfingret, stackarn!

Som ortopeden skulle sagt, Luxerad är tiden.

Det är 2017 snart, eller??

Sluta gnälla!
Ja men du blev ju åtminstone lite stark. Vi blir bara trötta i huvudet om vi inte stänger av reklamen och vi skulle dessutom aldrig få tid att lasta dessa halmbalar om vi skulle tvingas sitta där och klicka bort all reklamen eller vänta på att den ska ta slut.

... och då har vi inte ens nämnt all reklam i dum TV som exv. TV 3 eller 4 som nog ingen vettig heller låter stjäla sin tid.

Heja SVT 1 och 2, Barnkanalen och Kunskapskanalen säger jag bara och heja DN:s papperstidning. Det betalar jag gärna för så länge det går.
 

PMD

Aktiv medlem
Som sagt, ni är inte ensamma om att försöka stjäla vår tid för era uppdragsgivares räkning och därför behöver vi beväpna oss med generella skydd som AdBlocker.
Nej, man behöver inte AdBlocker på Fotosidan. Jag har slagit av det och drabbas inte alls av otrevlig reklam. Inget som blippar, rör sig, låter eller poppar upp och lägger sig i vägen för sidan man försöker titta på (Nikonreklamen på förstasidan är lite av en annan kategori och man slipper den om man betalar). Sådant förekom en gång i tiden, och jag använde AdBlocker då, men Fotosidan lyssnade på medlemmarna och gjorde reklamen mer acceptabel.

Stjäla tid? Det är väl helt frivilligt att besöka Fotosidan?

Jag tycker inte att Fotosidan är perfekt, men den är rätt bra, och när det nu finns folk som gärna besöker den och deltar med liv och lust i forumen utan att vara betalande medlemmar så finns det inte annat att göra än att reklamfinansiera, vilket jag tycker att Fotosidan gör på ett balanserat sätt. Det är ju för tusan en kommersiell webplats och inget offentligt finansierat public service! Vill man ta del av kommersiell service så måste man antingen betala för den eller acceptera att den finansieras med reklam. Så har det alltid varit och jag hoppas att det alltid kommer att förbli så eftersom alla tänkbara alternativ är sämre.

(Uppdragsgivare, förresten? Vem skulle det vara?)
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Nej, man behöver inte AdBlocker på Fotosidan. Jag har slagit av det och drabbas inte alls av otrevlig reklam. Inget som blippar, rör sig, låter eller poppar upp och lägger sig i vägen för sidan man försöker titta på (Nikonreklamen på förstasidan är lite av en annan kategori och man slipper den om man betalar). Sådant förekom en gång i tiden, och jag använde AdBlocker då, men Fotosidan lyssnade på medlemmarna och gjorde reklamen mer acceptabel.

Stjäla tid? Det är väl helt frivilligt att besöka Fotosidan?

Jag tycker inte att Fotosidan är perfekt, men den är rätt bra, och när det nu finns folk som gärna besöker den och deltar med liv och lust i forumen utan att vara betalande medlemmar så finns det inte annat att göra än att reklamfinansiera, vilket jag tycker att Fotosidan gör på ett balanserat sätt. Det är ju för tusan en kommersiell webplats och inget offentligt finansierat public service! Vill man ta del av kommersiell service så måste man antingen betala för den eller acceptera att den finansieras med reklam. Så har det alltid varit och jag hoppas att det alltid kommer att förbli så.

(Uppdragsgivare, förresten? Vem skulle det vara?)
Läs gärna vad jag skriver innan du argumenterar mot något jag inte sagt. AdBlocker behöver jag generellt och det har i sig inget med Fotosidan explicit att göra. Den är alltid på av kända skäl. Fotosidan är ett joint venture mellan användarna och Fotosidan. Vi betalar med våra texter också vi som är aktiva och dessa säljer Fotosidan även till de som inte är aktiva utan bara läser texterna. Innehållet på FS är precis samma typ av "sockerbit" som får "flugorna" att flockas kring Facebook - användargenererat material. Inga jämförelser i övrigt.

Skulle det inte finnas ett mottryck mot de värsta avarterna av annonsering så kan du vara säker på att det funnits även sådana på FS också.

Jag försöker föra en principdiskussion också Per men du verkar mest ha snöat in på någon detalj i vanlig ordning.

... och ja reklamen kostar oss enormt mycket tid sett över ett år om vi skulle plussa ihop all kostnad den genererar bara i väntetider. Reklamen är alltså en tidstjuv av rang på många siter idag även om FS idag ligger hyfsat lpgt.

När jag går in på FS huvudsida får jag idag följande statistik av AdBlocker:

Blockerade objekt: 42 av 380

Så jag slipper alltså se 42 reklamobjekt vad det verkar och det är jag glad åt. Sidan går säkert snabbare att öppna utan reklamen också, vilket är ytterligare en vinst. Jag kan dessutom meddela att jag tidigare tidvis haft lite problem med att öppna FS med min gamla dator.

Även en reklamtung site som exv. Expressen är blixtsnabb idag med AdBlocker och det kan jag meddela att den inte var utan tidigare i min dator.
 
Senast ändrad:

PMD

Aktiv medlem
Läs gärna vad jag skriver innan du argumenterar mot något jag inte sagt. AdBlocker behöver jag generellt och det har i sig inget med Fotosidan explicit att göra. Den är alltid på av kända skäl.
Ingenting med Fotosidan alls att göra, för min del. Den här trådan handlar om reklam på Fotosidan och inte om reklam i allmänhet.

Fotosidan är ett joint venture mellan användarna och Fotosidan. Vi betalar med våra texter också vi som är aktiva och dessa säljer Fotosidan även till de som inte är aktiva utan bara läser texterna.
Om du är missnöjd med vad du får i gengäld för dina texter så får du väl sätta dig i en förhandling med Fotosidan om ett bättre avtal och försöka påvisa vilket mervärde du bidrar med. Så brukar kommersiell verksamhet fungera. Oftast sker dock sådana förhandlingar lite mer i det fördolda än i offentliga fora.

Skulle det inte finnas ett mottryck mot de värsta avarterna av annonsering så kan du vara säker på att det funnits även sådana på FS också.
Fotosidan tycks vara ganska lyhörd var gäller klagomål på störande reklam.
 
ANNONS