Annons

sandisk cf 128 kort skadat?

Produkter
(logga in för att koppla)

popboydeluxe

Aktiv medlem
Har ett 128 Mb Sandisk CF-kort som plötsligt slutat funfera som det ska.
det går att läsa det men inte radera filerna som ligger på det eller formatera kortet.
Jag har inte kvittot kvar, så vad ska jag göra?

MVH - Pavel Maira
 

madsen1

Aktiv medlem
knappast något att göra. ett 128 minne kostar typ inget.. Du får ett nytt 512 minne för runt 1.000kr ju ;)
 

madsen1

Aktiv medlem
hehe, det va inte så jag menade.. Jag menade att du måste se minneskortet som en investering.

EDIT: har du provat formatera det i datorn?
 

Highweiss

Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
Har ett 128 Mb Sandisk CF-kort som plötsligt slutat funfera som det ska.
det går att läsa det men inte radera filerna som ligger på det eller formatera kortet.
Jag har inte kvittot kvar, så vad ska jag göra?

MVH - Pavel Maira
SanDisk korten har ju en garanti på 10 år om jag inte minns fel. Tag kontakt med SanDisks importör eller representant i Sverige och förklara situationen. Det är ju bevisligen så att du köpt kortet för mindre än 10 år sen... :) Det är kanske långsökt, men värt ett försök?

Annars kan du ju ta en sväng via butiken där du köpte kortet och snacka med dem. Ibland är de medgörliga.
 

Niklas74

Aktiv medlem
Nån av kontaktytorna kan ju ha lossnat eller drabbats av oxidation inne i kortet.
Inte omöjligt att öppna upp och fixa om man har lite kompetens om elektronik , be nån kunnig polare hjälpa dig i nödfall om inte garantin fixar det.
 

mrsandin

Aktiv medlem
Sandisk har 5 års garanti, men utan kvitto kan det bli svårt, du ska ha tur ifall du hittar en handlare som tar emot den utan kvitto.
 

Highweiss

Aktiv medlem
mrsandin skrev:
Sandisk har 5 års garanti, men utan kvitto kan det bli svårt, du ska ha tur ifall du hittar en handlare som tar emot den utan kvitto.
Jag har 10 års garanti, står klart och tydligt på mitt kvitto. Men kanske de skiljer sig från modell till modell. Mitt är ett 256Mb Ultra II eller nått sånt.

Jag undrar vad återförsäljaren gör när jag år 2013 eller så hämtar in ett 256Mb Ultra II och vill ha ett nytt på garantin. Om tio år finns det väl inte CF-kort mer, alla kör satellituppkoppling direkt hem till hårdskivan ;-). Nä, men allvarligt talat, hur ersätter återförsäljaren eller SanDisk mej år 2013 när mitt kort gått sönder...?
 
ANNONS