Annons

Bröllopsleverans - hur många bilder landar ni på?

Produkter
(logga in för att koppla)

horvendile

Aktiv medlem
Hej! Det händer att jag fotar bröllop mot betalning. Jag gör det inte för att försörja mig men jag vill likväl att verksamheten ska vara rimlig för alla inblandade. Bildleveransen är (om inget annat avtalas) uteslutande digital. Bilderna är då redigerade, vanligen enbart i Lightroom.

Jag tror att jag levererar alldeles för många bilder, givet hur lång tid det tar för mig att jobba igenom dem. Så nu undrar jag: ni andra som fotar bröllop mot betalning, ungefär hur många bilder levererar ni?

Det beror givetvis på hur mycket man fotograferat. Men låt säga att man haft en brudparsession, sedan fotar vigsel, brudskål, lite gruppbilder, början av festen. Ungefär så. Kanske fyra timmar totalt.

Förutom hur många bilder ni levererar vore det också intressant att veta om ni fotar på hobbybasis eller om ni försörjer er på foto. Tacksam för återkoppling och orientering!

(Ja, det är med flit som jag inte precis nu talar om vad jag brukar landa på.)
 

taz_k

Aktiv medlem
20-30 bilder. Hellre ett fåtal bra än jättemånga av halvdan kvalité

Fotograferar som hobby.
 

azek99

Aktiv medlem
Har levererat runt 100-400, det beror iofs på om det är förberedelser, porträtt, vigsel, mingel, gruppbilder, middag, tårta, dans, etc
Är det porträtt, vigsel och mingel brukar det runt hundra.
 

horvendile

Aktiv medlem
Det varierar en del verkar det som. Jag har ca 270 utvalda efter sortering nu. Några kommer falla bort när jag går igenom dem igen. Jag tänkte att det kanske var orimligt många, och att brudparet skulle vara lika nöjda om de fick 100 eller rentav 70 som om de fick 250.
 

LorenaS

Ny medlem
Hitta gamla presets i Lightroom

Hej,
Nu kapar jag tråden lite här.. Men har en fråga gällande presets i Lightroom. Det är så att jag av misstag :/ har tagit bort katalogen i Lighroom och behövt skapa en ny. Men då tog jag samtidigt bort mina presets jag sparat ner..

Har tyvärr inte gjort någon backup. Är det kört då?
 

cardazio

Aktiv medlem
Hej,
Nu kapar jag tråden lite här.. Men har en fråga gällande presets i Lightroom. Det är så att jag av misstag :/ har tagit bort katalogen i Lighroom och behövt skapa en ny. Men då tog jag samtidigt bort mina presets jag sparat ner..

Har tyvärr inte gjort någon backup. Är det kört då?
Skapa egen tråd?
 
ANNONS