Annons

Från PC till Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

tozz

Avslutat medlemskap
Du skrev, och jag citerar:




Det står:
Apple the new world leader in software insecurity

Inget pris har vunnits eller delats ut. Har du valt att "medvetet feltolka" artikeln?
Nej det torde vara ganska uppenbart att man inte delar ut priser i den kategorin (vilket uppenbarligen flög rakt över dig), precis som man inte delar ut Nobelpriset i trädgårdsmöblering. Jag förstår fortfarande inte varför du citerade mig och la på lite bold text på andra tillverkare dock.
 

iBoat

Aktiv medlem
Fast att använda Photoshop och sin råkonverterare samtidigt utan att behöva vänta på saker känns väl som ett rimligt krav att ställa på sin utrustning? Det visade ju sig att dom som skrek en massa faktiskt inte hade egen erfarenhet (som vanligt på FS) så det känns lite meningslöst att diskutera det vidare.
Som en liten extra bonus så vann Apple nyligen priset för utveckling av den minst säkra mjukvaran i världen (http://arstechnica.com/security/news/2010/07/apple-the-new-world-leader-in-software-insecurity.ars)
Du är kanske inte ensam om erfarenhet som du tycks tro. Jag kan garantera att jag har längre erfarenhet än dig när det gäller att använda datorn för bild och grafisk produktion. Min första Mac bestyckades med maximala 32 mb och ansågs extremt på sin tid. (din idol Bill Gates hävdade att ingen kommer någonsin att behöva mer än 256 KB i sin dator).
Min förra dator var en MBP med 4 GB minne, där kunde jag köra PS, Aperture, InDesign, Illustrator, Word, FTP program plus mail och diverse andra småprogram utan problem.

4 GB! inte 8 GB som du påstår är ett måste om man ska göra annat än att surfa!
 
Senast ändrad:

Falumas

Aktiv medlem
Du är kanske inte ensam om erfarenhet som du tycks tro. Jag kan garantera att jag har längre erfarenhet än dig när det gäller att använda datorn för bild och grafisk produktion. Min första Mac bestyckades med maximala 32 mb och ansågs extremt på sin tid. (din idol Bill Gates hävdade att ingen kommer någonsin att behöva mer än 256 KB i sin dator).
Min förra dator var en MBP med 4 GB minne, där kunde jag köra PS, Aperture, InDesign, Illustrator, Word, FTP program plus mail och diverse andra småprogram utan problem.

4 GB! inte 8 GB som du påstår är ett måste om man ska göra annat än att surfa!
640kb hävdade den gode Gates.

/Karl

PS. På Windows-sidan räcker 4GB också ganska långt.
 

iBoat

Aktiv medlem
640kb hävdade den gode Gates.

/Karl

PS. På Windows-sidan räcker 4GB också ganska långt.
Japp, så var det. Fel av mig.

1984 sa Bill även så här: "The next generation of interesting software will be done on the Macintosh, not the IBM PC". Han hade inte alltid fel :)
 

tozz

Avslutat medlemskap
640kb hävdade den gode Gates.

/Karl

PS. På Windows-sidan räcker 4GB också ganska långt.
Dessutom ett felaktigt citat (Gates ville ha mer, inte mindre), men vi ska inte begära för mycket nu... Det är en myt att han någonsin sa det och det har dementerats vid flera tillfällen :)
 

tozz

Avslutat medlemskap
Du är kanske inte ensam om erfarenhet som du tycks tro. Jag kan garantera att jag har längre erfarenhet än dig när det gäller att använda datorn för bild och grafisk produktion. Min första Mac bestyckades med maximala 32 mb och ansågs extremt på sin tid. (din idol Bill Gates hävdade att ingen kommer någonsin att behöva mer än 256 KB i sin dator).
Min förra dator var en MBP med 4 GB minne, där kunde jag köra PS, Aperture, InDesign, Illustrator, Word, FTP program plus mail och diverse andra småprogram utan problem.

4 GB! inte 8 GB som du påstår är ett måste om man ska göra annat än att surfa!
Jag ritade på Atarin där hemma med 512kb ram, 32mb är ju vrålmycket. Att köra flera program kan alla datorer, det är om du kan köra dom samtidigt som är intressant i sammanhanget.
 

Falumas

Aktiv medlem
Dessutom ett felaktigt citat (Gates ville ha mer, inte mindre), men vi ska inte begära för mycket nu... Det är en myt att han någonsin sa det och det har dementerats vid flera tillfällen :)
Jag har sett två intervjuer med Bill där han säger att han mycket väl kan ha sagt det även om han inte kommer ihåg att han gjort det. Han var väl ute och sålde DOS där begränsningen fanns.

/Karl
 

tozz

Avslutat medlemskap
Ja, det är uppenbart att inget sådant pris delas ut. Lika uppenbart som att du feltolkade artikeln eftersom du skrev:




Jag citerade även texten från artikeln för att understryka hur felaktigt ditt påstående var.
Medvetna felciteringar undanbedes. Mitt påstående var för övrigt inte alls felaktigt vilket går att läsa i länken jag skickade, att slumpmässigt feta text ändrar ingenting.
 

tozz

Avslutat medlemskap
Självklart menar jag samtidigt, det trodde jag var glasklart.
Då är min MBP trasig.

Edit:
Puh, inte alls, det vara bara du som överdrev en kraftig smula.
PS. InDesign och Illustrator igång, samt en webbläsare och lite andra småprogram.
http://pixelsinlove.se/temp/minne.png
Intressant är att jag har inga bilder öppna i Illustrator eller Photoshop och ingen RAW-hanterare är igång.
Värt att nämna är att swappfilen var uppe i 500mb, och som alla vet är det inge skoj när man måste använda swap för att kompensera.
 
Senast ändrad:

superboy77

Aktiv medlem
Medvetna felciteringar undanbedes. Mitt påstående var för övrigt inte alls felaktigt vilket går att läsa i länken jag skickade, att slumpmässigt feta text ändrar ingenting.

Jag citerar bara det du skriver. Först skriver du att Apple vunnit ett pris och sen att de uppenbarligen inte alls tilldelats något pris.

Artikeln nämner inget om att något pris delats ut. Ditt påstående är felaktigt.

Enligt artikeln står tredjepartsmjukvara för lika stor del av säkerhetsbristerna funna i Apples mjukvara.
 

tozz

Avslutat medlemskap
Jag citerar bara det du skriver. Först skriver du att Apple vunnit ett pris och sen att de uppenbarligen inte alls tilldelats något pris.

Artikeln nämner inget om att något pris delats ut. Ditt påstående är felaktigt.

Enligt artikeln står tredjepartsmjukvara för lika stor del av säkerhetsbristerna funna i Apples mjukvara.
Nej, du tar texten, citerar valda delar, vilket i sig totalt ändrar innebörden. Det är ganska stor skillnad.

Din sista mening makes no sense what so ever. Allt jag ville ha fram var att Apple är sämst när det gäller säkerhet, tvåa är Oracle och trea är Microsoft, that's all. Det finns en fin graf i rapporten med färger och linjer om det är något som är svårt att förstå.
 

iBoat

Aktiv medlem
Nej, du tar texten, citerar valda delar, vilket i sig totalt ändrar innebörden. Det är ganska stor skillnad.

Din sista mening makes no sense what so ever. Allt jag ville ha fram var att Apple är sämst när det gäller säkerhet, tvåa är Oracle och trea är Microsoft, that's all. Det finns en fin graf i rapporten med färger och linjer om det är något som är svårt att förstå.
Du är helt fantastisk. Verkligen! Du KAN ALDRIG ha fel, det är bara DU som har rätt. Samma visa om och om igen i alla liknande trådar. Nu har du sänkt den här också med din nedsättande besserwisserattityd. Grattis!
 

superboy77

Aktiv medlem
Nej, du tar texten, citerar valda delar, vilket i sig totalt ändrar innebörden.

Stå för vad du skriver. Att dina argumentet inte håller för att synas är en annan sak :D

Din sista mening makes no sense what so ever. Allt jag ville ha fram var att Apple är sämst när det gäller säkerhet, tvåa är Oracle och trea är Microsoft, that's all. Det finns en fin graf i rapporten med färger och linjer om det är något som är svårt att förstå.

Du har uppenbarligen medvetet feltolkat artikeln. 50% av felen beror på tredjepartsmjukvara, inte Apple.
 
ANNONS