Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vistaprint fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

reboot81

Aktiv medlem
Vet inte hur pass läskunnig du är, men om du kollar noga på det här erbjudandet som kom för några dagar sedan framgår det TYDLIGT att jag skulle få visitkort OCH en stämpel gratis.

Villkoret var att jag skulle surfa in på den webbadress som står där - men naturligtvis “fanns” inte den sidan, alltså bara ett blufferbjudande för att jag väl inne på deras hemsida istället skulle KÖPA dessa saker. Alltså igen - BLUFF, BLUFF och åter BLUFF!

Läs noga ett par gånger så hajar du budskapet från VP (Värsta Produkten…)!
Det står lika 'tydligt' exkl frakt. Det betyder att frakten inte ingår i erbjudandet och att den tillkommer. Du får alltså prylar gratis, medans du betalar för frakten.

Än en gång, du har fått ett erbjudande som har passerat sitt bäst före datum/klockslag.
Men www.vistaprint.se/grattisvisitkortstampel.aspx fungerar fortfarande.
Sen att de tappat bort din beställning eller UPS för den delen är en annan femma.
VP har lite aggressiv marknadsföring och blåser upp orden Gratis, men någon bluff är det inte.

Se det på den ljusa sidan, tack vare så fräck marknadsföring över hela Europa så kan du få trycksaker för en spottstyver!
 

M7_21

Aktiv medlem
Det står lika 'tydligt' exkl frakt. Det betyder att frakten inte ingår i erbjudandet och att den tillkommer. Du får alltså prylar gratis, medans du betalar för frakten.

Än en gång, du har fått ett erbjudande som har passerat sitt bäst före datum/klockslag.
Men www.vistaprint.se/grattisvisitkortstampel.aspx fungerar fortfarande.
Sen att de tappat bort din beställning eller UPS för den delen är en annan femma.
VP har lite aggressiv marknadsföring och blåser upp orden Gratis, men någon bluff är det inte.

Se det på den ljusa sidan, tack vare så fräck marknadsföring över hela Europa så kan du få trycksaker för en spottstyver!
Om jag får ett erbjudande på en måndag och går till deras hemsida på tisdagen, hur kan det då vara ett bäst-föredatum? Sidan kunde inte ens hittas öht…

Lite svårt att se detta från den ljusa sidan.
 

linusericsson

Aktiv medlem
Men? Va?
Varför skriver du in URL:en i sökfältet på en sökmotor?
Hade du skrivit in adressen direkt i din webläsare så hade det säkert gått mycket bättre.



Vistaprints “gratis-erbjudande”! Jag har tidigare klagat på Vistaprints taffliga agerande när jag hade beställt och betalat Vistaprints “gratis-erbjudande” för visitkort. Naturligtvis kom de aldrig, trots flera påstötningar. Nu är de i farten igen. Fick ett erbjudande om gratis visitkort och en stämpel därtill - igen… Slog in den rätta koden www.vistaprint.se/ABF34 och möttes av beskedet att sidan inte kunde hittas, så typiskt detta blufföretag!
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Om jag får ett erbjudande på en måndag och går till deras hemsida på tisdagen, hur kan det då vara ett bäst-föredatum? .
Ofta gäller erbjudandena bara just den dagen. Men å andra sidan kommer samma erbjudande tillbaka ganska ofta, så har man bara tid att vänta någon vecka så ordnar det sig.
 

M7_21

Aktiv medlem
Ofta gäller erbjudandena bara just den dagen. Men å andra sidan kommer samma erbjudande tillbaka ganska ofta, så har man bara tid att vänta någon vecka så ordnar det sig.
Det är väl ingen idé att skicka ut ett reklamblad som isf bara skulle gälla en dag när man vet att Posten ibland kanske missar (eller inte orkar) att dela ut post till mig. Det står heller inte att det bara gäller en dag - eller just den dagen.

En annan korrigering, jag gick inte via en sökmotor först utan skrev som vanligt i den övre raden. När jag inte fick någon träff där försökte jag med Google.

Vad jag kan förstå har VP en del nöjda kunder, men vad jag inte kan förstå varför dem inte vill utöka antalet nöjda, idag verkar det som halva gänget är för men den andra halvan är emot.

Jag har aldrig ifrågasatt VP kvalitet på visitkort (eftersom de aldrig levererade trots min betalning och många påstötningar) men väl deras tråkiga marknadsföring som gränsar till lurendrejeri.

Så, lycka till alla VP-älskare!
 

M7_21

Aktiv medlem
Bifogar VP´s aktuella sida efter jag skrivit in deras kod www.vistaprint.se/ABF34 i sökfönstret upptill (OBS! ej i Google). Man förväntar väl sig att direkt komma till det aktuella erbjudandet - men icke…

Här finns en massa annan information, dock inte något om visitkort + stämpel utan kostnad? Anar också att den här sidan i princip bara vänder sig till företagskunder?
 

Bilagor

reboot81

Aktiv medlem
Det är väl ingen idé att skicka ut ett reklamblad som isf bara skulle gälla en dag när man vet att Posten ibland kanske missar (eller inte orkar) att dela ut post till mig. Det står heller inte att det bara gäller en dag - eller just den dagen.

En annan korrigering, jag gick inte via en sökmotor först utan skrev som vanligt i den övre raden. När jag inte fick någon träff där försökte jag med Google.

Vad jag kan förstå har VP en del nöjda kunder, men vad jag inte kan förstå varför dem inte vill utöka antalet nöjda, idag verkar det som halva gänget är för men den andra halvan är emot.

Jag har aldrig ifrågasatt VP kvalitet på visitkort (eftersom de aldrig levererade trots min betalning och många påstötningar) men väl deras tråkiga marknadsföring som gränsar till lurendrejeri.

Så, lycka till alla VP-älskare!
Det där är inga Googlesökningar, utan Bing och Ciao.
Saken är att VP bokstavligen spottar ut erbjudanden till höger och vänster, rabattkoder och erbjudanden. Prova www.vistaprint.se/gratis
www.vistaprint.se/specialoffersjustforyou.aspx
www.vistaprint.se/grattisvisitkortstampel.aspx

Koden abf34 funkar inte, släpp det och gå vidare.
Hur gick det med din första beställning, var du i kontakt med UPS? Kunde de spåra din beställning? Blev du erbjuden en ny leverans?

Ja, visitkort är i regel en vara för företag.
 

fafner

Aktiv medlem
Bifogar VP´s aktuella sida efter jag skrivit in deras kod www.vistaprint.se/ABF34 i sökfönstret upptill (OBS! ej i Google). Man förväntar väl sig att direkt komma till det aktuella erbjudandet - men icke…

Här finns en massa annan information, dock inte något om visitkort + stämpel utan kostnad? Anar också att den här sidan i princip bara vänder sig till företagskunder?
I din skärmdump står det "Specialdesigna din produkt: Gratis visitkort: framsida"
Går jag in på sidan kommer jag just till det, jag fattar inte vad problemet är...

Fyll i sidan och få dina gratis visitkort...
 

M7_21

Aktiv medlem
I din skärmdump står det "Specialdesigna din produkt: Gratis visitkort: framsida"
Går jag in på sidan kommer jag just till det, jag fattar inte vad problemet är...

Fyll i sidan och få dina gratis visitkort...
Det finns några invändningar mot ditt sätt att se på VP´s marknadsföring.

Anger de en kod ska man komma direkt till den sidan och kunna ta del av det aktuella erbjudandet, vilket inte var fallet här utan jag kom till en allmän sida UTAN erbjudandet om en s.k. gratis stämpel. Den kunde jag gärna avstått ifrån iofs, men sättet är fel.

Att VP hela tiden skickar ut en massa erbjudanden utan någon som helst relevans bevisar väl bara att det företaget inte har på en seriös marknad att göra. Av dessa anledningar anser jag fortfarande att VP är ett blufföretag!
 

Drogen

Aktiv medlem
Jag kan hålla med om att VPs sätt att marknadsföra är tvivelaktigt. Är man inte trygg med VPs beställningsformulär så ska man nog undvika dem. Men att hävda bluff, bedrägeri och att VP skickar erbjudande helt utan relevans håller jag inte med om. Korrupta länkar och utgångna koder förekommer både här och där. Är man uppmärksam och granskar beställningen noga så är VP ett bra sätt att köpa billiga visitkort. För någon månad sedan köpte jag t.ex. 250 visitkort för bara fraktkostnaden utan problem.
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Det känns som att ämnet börjar bli uttömt... :)
TS har fått några svar på sin fråga och alla (nästan) är väl överens om att Vistaprints marknadsföring är ettrig, men att man kan handla billigt och bra om man passar på och utnyttjar erbjudandena. Gillar man inte Vistaprint så finns det andra alternativ.
 

fafner

Aktiv medlem
Det finns några invändningar mot ditt sätt att se på VP´s marknadsföring.

Anger de en kod ska man komma direkt till den sidan och kunna ta del av det aktuella erbjudandet, vilket inte var fallet här utan jag kom till en allmän sida UTAN erbjudandet om en s.k. gratis stämpel. Den kunde jag gärna avstått ifrån iofs, men sättet är fel.

Att VP hela tiden skickar ut en massa erbjudanden utan någon som helst relevans bevisar väl bara att det företaget inte har på en seriös marknad att göra. Av dessa anledningar anser jag fortfarande att VP är ett blufföretag!
Om du hade orkat klickat vidare så kommer det nån sida senare, "glöm inte din gratis stämpel"
 

andreasa

Aktiv medlem
Jag klickade i att jag ville ha gratis stämpel. Blev nästan lite irriterad när jag läste leveransbekräftelsen: 75kr i fraktkostnad stämpeln på 40gram....

Däremot så är jag nöjd med mina visitkort och kalendern på köksväggen som kommer därifrån.

Men är det någon som testat deras vykort, blir det riktig vykortskvalitet?

Vet att det finns alternativ, men tänkte försöka trycka upp någon mindre upplaga utan att det totala styckpriset/vykort skenar iväg. Vilket det kan göra hos vistaprint om man inte ser upp med alla tillval och fraktkostnader.
 

Saarikko

Aktiv medlem
Vill man göra fina vykort så ska man skippa Vistaprint helt och hållet och gå till Crimson istället.

Med andra ord kan man nog säga att man får vad man betalar för, i Vistaprints fall är det sk*t.
 
ANNONS