Annons

Bra kompakt i autoläge med långzoom.

Produkter
(logga in för att koppla)

foolsgarden

Aktiv medlem
Ska köpa kamera till sonen som ska resa runt i Sydafrika i tre månader. Går det att hitta en kompakt med långzoom som ger bra bilder i autoläge? Finna inga kunskaper på hur man ställer in manuellt.
Prisklass runt 5000
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Nej, Panasonic DMC-FZ200 är faktiskt inte kompakt på en enda fläck. Den är nästan exakt samma mått och vikt som min Nikon D5100.
Det verkar råda en viss begreppsförvirring här. Med "kompaktkamera" menar jag en kamera som inte är en systemkamera, dvs man kan inte byta objektiv. Sen är det ju inte säkert att den för den skull uppfyller kriterierna för att benämnas med adjektivet "kompakt".
 

fuzzfuzz

Aktiv medlem
Den är ganska långt ifrån en kompaktkamera, tycker du inte det?
För mig:
kompakt= inte system(dvs inte kunna byta objektiv)

men visst man kan tolka ts inlägg på två olika sätt och var väl medveten om det. Men jag tänkte att jag kan tipsa om panasonicen i alla fall för ts hade bara slösat 5sekunder på att läsa länken och han menade en kompakt kompaktkamera
 

trazan

Aktiv medlem
Kompaktkamerorna har vuxit så är det en mindre praktisk modell så kanske man ska beteckna den som man gjorde för dvs "Pocketkamera" ... Något som går lätt ner i en ficka.

Jag har haft en resekamera som jag varit mycket nöjd med, den klarar det mesta galant, Foto, film, ljudupptagningar....

Extra batteri och minneskort är ett måste på resor.

Kolla in någon av Canons G-modeller, som den här jag såg på blocket
http://www.blocket.se/stockholm/Canon_G12_fint_skick_kvitto_finns_47207860.htm?ca=11&w=1

Lelle fd kamerhandlare
 

ErlandH

Aktiv medlem
Kompaktkamerorna har vuxit så är det en mindre praktisk modell så kanske man ska beteckna den som man gjorde för dvs "Pocketkamera" ... Något som går lätt ner i en ficka.
Nja, kamerahandlarn borde väl minnas att det som kallades pocketkamera var en ganska usel konstruktion som använde det lilla 110-formatet? Visserligen var 110-kamerorna små, men det innebär inte att vi kallade alla fickvänliga kameror (t ex Minox 35) pocketkameror.
 
ANNONS