Annons

90 mm f/2,8 SP Di MACRO 1:1 VC USD – nån som testat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Si1ver

Medlem
Hej!

Behöver köpa ett macro de närmaste dagarna och såg att tamron kommit med ett nytt 90mm för runt 5000kr.

Finns det nån här som testat det eller har det? Är det nästan eller lika bra som canons 100 IS 2, 8L macro?

Min budget är runt 5000kr. Köpråd tack. Även sneglat på sigma 150, begagnat.
 

p.cole

Aktiv medlem
glaset i det är som "den gamla" 90mm från tamron, väldigt bra. Däremot är den uppgraderad på alla fysiska plan, såsom USD autofokus, den växter inte, och stabilisering.

en av dom mest prisvärda macrogluggarna tycker jag, om man inte räknar in begagnat då.

mvh Patrick Cole
 

Si1ver

Medlem
Jo på pappret har den ju samma finesser som canons L macro. Intern focus är ett måste då jag användet macroblixt och mellanringar.
Vc gör den ju även till ett bra porträtt objektiv.

Hade varit intressant och höra om nån här testat den själv?
 

Makten

Aktiv medlem
glaset i det är som "den gamla" 90mm från tamron, väldigt bra.
Tillåt mig tvivla starkt på det. Bildstabiliseringen lär kräva en helt annan konstruktion.

Tillägg: Fast nu inser jag att du kanske menade att båda var väldigt bra och att det var likheten:)
 

Mrs C

Aktiv medlem
Jag fick hem mitt Tamron i veckan. Har inte erfarenhet varken av Tamrons gamla eller av Canon, eller av så många objektiv överhuvudtaget. Så jag kan inte uttala mig där. Har Nikon 18-105 mm och 50mm, upplever Tamrons glugg som mer gedigen och ganska tung i jämförelse med 18-105, som ju är plastig, självklart skarpare, men även skarpare än mitt 50mm 1.8g! Har inte hunnit jämföra så mycket än men det är mina första intryck. Är ingen pixelpeepare utan det är bara vad jag upplever rakt av, jag kan ha fel. För mig som nybliven amatörfotograf var det underbart att få hem detta objektiv, är överlycklig för det, och ändå är jag ju redan väldigt nöjd med mitt 50mm.

Vet inte om det är till någon hjälp för dig men jag ville i alla fall dela med mig av det lilla jag möjligen kan bidra med:)
 

Si1ver

Medlem
Tack för svaret. Ser att det går beställa från tyskland för 4300:-
Känns som mycket objektiv för pengarna.
 
ANNONS