Annons

Gopro hero 5 black eller 7 black

Produkter
(logga in för att koppla)

Joacim89

Medlem
Hej

Jag har idag en gopro hero 5 black. Är det någon som har erfarenhet av 7an? Är det värt att uppdatera från 5an till 7an?

Jag filmar mest på semester och då allt ifrån landsvägskörning till under ytan, även en del vandring.

En annan fråga till er gopro-användare. Jag vill redigera mina filmer på semestern på telefonen och då via appen Splice. Hur får jag in filmerna i splice?
Måste jag ladda ner dem genom gopro-appen och sen ta in dem i splice? Eller finns det smidigare sätt?
 

Kalleboston

Aktiv medlem
Ja det är värt det!
Jag har bytt från 5 till 7 för ett tag sedan. Här är mina två skäl till varför det är värt att byta upp sig:

1. Ljudkvaliteten. Den är mycket bättre i 7:an. Tom när den sitter monterad i en gimbal blir ljudet godtagbart. Nu går ljudet att använda i film, förut fick jag nästan alltid kasta det för det var raspigt och lät skit. Jag säger inte att det är i toppklass, det är ändå en actionkamera, men klart mycket bättre än 5:an.

2. Hypersmooth-stabilisering. Nu kommer man långt med kameran på ett handtag bara. GOpro har lyckats riktigt bra med stabiliseringen. Jag kör oftast gimbal, men det är skönt att köra utan ibland och ändå få mjuka filmer utan en massa skak.


Hej

Jag har idag en gopro hero 5 black. Är det någon som har erfarenhet av 7an? Är det värt att uppdatera från 5an till 7an?

Jag filmar mest på semester och då allt ifrån landsvägskörning till under ytan, även en del vandring.

En annan fråga till er gopro-användare. Jag vill redigera mina filmer på semestern på telefonen och då via appen Splice. Hur får jag in filmerna i splice?
Måste jag ladda ner dem genom gopro-appen och sen ta in dem i splice? Eller finns det smidigare sätt?
 

Third eye

Aktiv medlem
Har 5, 6 och 7 och även om jag inte använt 7an så mycket än så känns det köpet som ett tydligt lyft mot 6an, som jag tykte var mycket bättre än 5an.
Så från 5an till 7an så är det påtagligt stort kvalitetssteg tycker jag.
Som redan sagt, stabiliseringen, ljudet och för mig 240fps.
Riktigt kul liten kamera :)
 

afe

Aktiv medlem
Jag har Hero 5 och en Karma Gimbal - efter att jag köpte sjuan ligger gimbalen bara och skräpar (eftersom jag mest filmar när jag kör MC, och då tar den plats och är i vägen). Stabiliseringen i sjuan är snudd på magisk i mitt tycke.
 
ANNONS