Annons

Delbetala kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

Photocon

Aktiv medlem
När jag köper exempelvis en kamera lånar jag ALLTID!
Sker på följande vis: Jag lånar av mig själv och betalar hela summan på en gång.
Sedan betalar jag tillbaks till mig själv räntefritt OM jag vill. :):)

Om nu någon tycker att inlägget är lite mysko så skyll det på att tråden är väldigt mysko med tanke på TS Om han redan köpt kameran innan rådfrågning är det ju stöld av andras tid när de försöker ge välmenande råd.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
[...]
Om nu någon tycker att inlägget är lite mysko så skyll det på att tråden är väldigt mysko med tanke på TS Om han redan köpt kameran innan rådfrågning är det ju stöld av andras tid när de försöker ge välmenande råd.
Stöld av vår tid är ett sätt att se det.

Ett annat är att han har sått ett frö som vi diskussionsvilliga tagit hand om och fått att växa till en tjusig blomma. Men nu börjar nog ogräset att tränga sig på (= vi diskussionsvilliga börjar spåra ur).

All tid jag lägger här i forumet gör jag för att det är roligt. Ingen stjäl lin tid.

Men visst kan man känna sig lite lurad om han redan hade köpt kameran. Så även jag.
 

Photocon

Aktiv medlem
Stöld av vår tid är ett sätt att se det.

Ett annat är att han har sått ett frö som vi diskussionsvilliga tagit hand om och fått att växa till en tjusig blomma. Men nu börjar nog ogräset att tränga sig på (= vi diskussionsvilliga börjar spåra ur).

All tid jag lägger här i forumet gör jag för att det är roligt. Ingen stjäl lin tid.

Men visst kan man känna sig lite lurad om han redan hade köpt kameran. Så även jag.
Klart att min tid på forumen också är till glädje för mig själv. Men har man startat en tråd så anser jag att det tillhör god ton att själv deltaga.

I synnerhet när TS bett om rådgivning som i detta fall.

Tyvärr är det inte helt ovanligt heller.

I det aktuella fallet är ju faktiskt ämnet klart intressant.

Men har TS redan handlat kameran innan trådfrågan ställdes tycker jag gränsen är både nådd och passerad.
 

larsborg

Aktiv medlem
När jag köper exempelvis en kamera lånar jag ALLTID!
Sker på följande vis: Jag lånar av mig själv och betalar hela summan på en gång.
Sedan betalar jag tillbaks till mig själv räntefritt OM jag vill. :):)

Om nu någon tycker att inlägget är lite mysko så skyll det på att tråden är väldigt mysko med tanke på TS Om han redan köpt kameran innan rådfrågning är det ju stöld av andras tid när de försöker ge välmenande råd.
Du har helt rätt!
Tyvärr, FS forum har tappat sin "spets", när jag började, för många år sedan, var det mycket seriösa trådar, analogt jämfört med digitalt, vi lärde varandra, riktigt kul, - det var då det, bättre förr.
Nu, mest rundsnack, om just ingenting, likt Facebook.
 

esbtse

Aktiv medlem
undvik delbetalning om du kan

undvik delbetalning om du kan. Annars max 12 månader för att få ner extraavgifter. Lågkonjunktur kommer nästa år så inte rätt tid att ha lån.
 

F1n

Aktiv medlem
Du har helt rätt!
Tyvärr, FS forum har tappat sin "spets", när jag började, för många år sedan, var det mycket seriösa trådar, analogt jämfört med digitalt, vi lärde varandra, riktigt kul, - det var då det, bättre förr.
Nu, mest rundsnack, om just ingenting, likt Facebook.
Lite så är det faktiskt....trots pajkastning mellan märkestrogna som det var förut.
Men roligare var det än gruppen av foliehattar och troll som nu dominerar, där emellan trots allt något vettigt måste man ju också säga. Mycket kunskap finns...men rundsnacket och ´jag måste ha rätt till varje pris´ kan man vara utan...
 
ANNONS