Annons

Nu 16Mp för samma pris som 6Mp. Härligt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Rickard.v

Aktiv medlem
Köpte en D7000 med 16-85 förra veckan.

Kom att tänka på att jag gav ungefär lika mycket för min Nikon D50 med Tamron 18-200objektiv i Augusti 2005.
Åkte till en annan affär för att köpa minne minns jag. 1Gb för runt 800kr. Lite skillnad mot idag.

Det är härligt med utveckling o sjunkade priser!
 

Hankki

Aktiv medlem
År 2001 betalade jag 7000 Finska mark för min Canon powershot G1, 3,3 Mpix, vilket blir nästan 10800SEK i dagens kurs. Samtidigt köpte jag en 340 Mb IBM microdrive för 2000 mark, ca 3000kr, eftersom 256 Mb vanligt CF var svindyrt då.

I detta fall går vi mot bättre tider :)
 

Rickard.v

Aktiv medlem
Ja i det fallet var det inte bättre förr.

Om jag inte minns fel så köpte min pappa sin första digitalkamera beg via blocket.

En Fuji 0,6Mp tror han betalade runt 8000kr. 2minneskort medföljde, 2Mb/st Tror det var 1999.

Har en bild på den bland mina bilder.
 

SR-T303

Avslutat medlemskap
Ett citat ur en helt annan tråd apropå fallande priser:

Jag kommer ihåg när Kodak- Canon sänkte priset på sin dåvarande 2 mpix systemkamera.
Priset sattes till 120.000:- ex moms.
Att jag kommer ihåg just den beror på att en säljare, klappade mig på axeln och sa;
-Nu ska du handla Janne, för billigare än så här blir det inte!

Hela tråden för den som vill ha koll: http://fotosidan.se/forum/showthread.php?t=138068
 

Joel.S

Aktiv medlem
Jag kommer ihåg när Kodak- Canon sänkte priset på sin dåvarande 2 mpix systemkamera.
Priset sattes till 120.000:- ex moms.
Att jag kommer ihåg just den beror på att en säljare, klappade mig på axeln och sa;
-Nu ska du handla Janne, för billigare än så här blir det inte!
Klockren kommentar ;)
 

Ogg

Aktiv medlem
Inte kamera...

... men väl en MP3-spelare.

Jag sparade länge och som fattig student lade 3500:- för en 512 MB Jens Of Sweden pinne att fästa runt halsen.
 
ANNONS