Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Har man sett demoex på Mediamarkt som är nedsatta, jag har sett åtskilliga, är det verkligen på sin plats att varna om inte priset är betydligt bättre än de som stod. Mitt tips ovan om ett fisheye var t ex ett rejält nedsatt demoex som var en bra affär. Priserna på de nya produkterna var ju lägre, men knappast speciellt låga, och det är ingen kritik utan upplysning att säga det. Menar du att man aldrig får säga sin uppfatttning om det är ett bra köp eller inte? Låter märkligt. Detta var dessutom butiken som gjorde reklam, inte någon utomstående. Trodde detta forum och denna tråd var till för att man kan ge synpunkter och inte bara lägga in reklam.
Vill inte bidra till OT. Jag tycker det är helt OK att påpeka att ett erbjudande inte är så bra men jag tycker att tonen inte skall vara nedvärderande mot uppgiftslämnaren. Undantaget tycker jag är då man gör reklam för där man jobbar i synnerhet om priserna inte är låga som hände ett tag sedan i den här tråden.

Ett sakligt framförande torde vara t ex "flera erbjudanden är demoex som ofta är ovarsamt hanterade på MM och flera nypriser är i linje med eller högre än prisjakt"
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Vill inte bidra till OT. Jag tycker det är helt OK att påpeka att ett erbjudande inte är så bra men jag tycker att tonen inte skall vara nedvärderande mot uppgiftslämnaren. Undantaget tycker jag är då man gör reklam för där man jobbar i synnerhet om priserna inte är låga som hände ett tag sedan i den här tråden.

Ett sakligt framförande torde vara t ex "flera erbjudanden är demoex som ofta är ovarsamt hanterade på MM och flera nypriser är i linje med eller högre än prisjakt"
vi har olika uppfattning, okey.
 

PMD

Aktiv medlem
Knappast värt besväret. Jag räknade lite på SD-kortet och när moms och tull är pålagt blir det ungefär 150 kronor billigare än att köpa det i Sverige. Jag har inte räknat med frakt, så det blir lite till att lägga på.
 

cls

Aktiv medlem
En av mina favoritbutiker säljer ett av mina favoritobjektiv till finfint pris. Cyberphotos "ordinariepris" ligger högt på Canon EF 70-200/4 L IS USM, men med 3000 rabatt och ytterligare 900 "cashback" får man ett nytt objektiv för 8390. Jag hade slagit till direkt om det inte redan suttit på kameran.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=123453
 

PMD

Aktiv medlem
Det var ett bra pris! Cirka 1600 kronor lägre än lägsta priset på Prisjakt (Rajala).

den här sidan finns alla Canons cashbacks. Om man ändå hade tänkt köpa ett av objektiven (eller blixtarna) som listas där är det rätt tillfälle nu (t.o.m. sista juni).
 

PMD

Aktiv medlem
Fortfarande 500 kronor billigare hos Cyberphoto än hos Rajala. Kan Rajala leverera?
 

Saxtorp

Aktiv medlem
Fortfarande 500 kronor billigare hos Cyberphoto än hos Rajala. Kan Rajala leverera?

Nope det kan dom inte.. jag ringde Malmö butiken och frågade om dom kunde matcha Cyber men det gick absolut inte..
Körde in till MediaMarkt i stället.. dom kollade Cybers pris & sänkte till deras nivå utan att tveka..
så det blev affär direkt....
 

Mercafreak

Avslutat medlemskap
Nope det kan dom inte.. jag ringde Malmö butiken och frågade om dom kunde matcha Cyber men det gick absolut inte..
Körde in till MediaMarkt i stället.. dom kollade Cybers pris & sänkte till deras nivå utan att tveka..
så det blev affär direkt....

Klart vi prismatchar :)
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Kanske någon sett redan men jag var inne på Japan Photo i Nordstan i Gbg idag - Nikon D800 för 21999:- och D800E för 3000:- mer. Rätt bra priser.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Kanske någon sett redan men jag var inne på Japan Photo i Nordstan i Gbg idag - Nikon D800 för 21999:- och D800E för 3000:- mer. Rätt bra priser.

24-70/2,8 kostade 12990:- men 5DIII kostade 31990:- vilket innebär att man får en D800+24-70/2,8 för bara 3000:- mer än bara 5DIII huset. Hmmmm....
 

kartläsarn

Ny medlem
Kanske någon sett redan men jag var inne på Japan Photo i Nordstan i Gbg idag - Nikon D800 för 21999:- och D800E för 3000:- mer. Rätt bra priser.

24-70/2,8 kostade 12990:- men 5DIII kostade 31990:- vilket innebär att man får en D800+24-70/2,8 för bara 3000:- mer än bara 5DIII huset. Hmmmm....
Leveranstid?
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
MediaMarkts lagerrensning som de gör reklam för stort i dagens tidningar är en stor FLOPP! Åk inte dit för den skull, bara lurendrejeri, inte en grej nedsatt annat än det gamla på de två varuhus jag besökte i Stockholm.
 
ANNONS