Annons

Simply Electronics

Produkter
(logga in för att koppla)

tender7

Aktiv medlem
Garantin fungerar visst!

Alltså kan man inte få garanti-reparation i Sverige på Canon-objektiv köpta från Simply Electronics. De har ingen EU-garanti. Visst kan du skicka objektivet till dem så långe de är verksamma men vad händer om de kursar?
Hej till tråden!


Garantin på en L-optik fungerar hur bra som helst hos Canon service i Solna - no problem! Det gäller att visa upp fakturan och så är det OK! (Fick precis i dagarna min kollad o fixad - kostnad = 0:)
Dessutom tycker jag att det super att vända sig till Vanessa ifall du har frågor! Just nu har jag en refund som blev genast åtgärdad - eftersom jag råkade välja ett av de två betalningssätten som jag vill ångra och får en ny faktura via Paypal! Klockrent och inget "tjafs"!

(I mitt fall har det fungerat hyfsat bra med Simplyelectronics! - Och om det är OK att framföra detta - så tycker jag personligen att svenska priser tyvärr med sin särledes höga moms om +25% känns överdrivet hög - för när du jämför med de flesta andra EU-länder så ligger de flesta kring 20% och till och med UNDER 20% - men i Sverige sänker man hellre inkomstskatten ser det ut som - momsen verkar ingen debattera eller bry sig om - fast just momsen är de som inbringar den största skatteintäkten till staten - fast det är ju OK- MEN vi betalar med REDAN beskattade pengar momsen om 25% som ett måste-pålägg i alla fall för kamerautrustning ....kul eller hur ;-)!)
Mvh/Carl
 
Senast ändrad:

rikardjan

Medlem
135l

Jag är poå jakt efter ett EF 135 F/2 och hittade det nytt från simply electronics för motsv 6,800kr. Prisjakt ca 10,900kr. Jag har läst tråden men det var länge sedan någon skrev något, kanske har de blivit mer strukturerade?
 

F-Forward

Aktiv medlem
Jag är poå jakt efter ett EF 135 F/2 och hittade det nytt från simply electronics för motsv 6,800kr. Prisjakt ca 10,900kr. Jag har läst tråden men det var länge sedan någon skrev något, kanske har de blivit mer strukturerade?
Verkar vara samma sak fortfarande. Om du har tid att vänta några veckor och sen inte kommer behöva dig använda dig av dem som reparatör så är det lugnt. Annars är det nog bäst att hitta en säljare i något EU-land.
 

danfredrik

Ny medlem
KÖP absolut INTE någonting från Simply Electronics. Vi gjorde misstaget att köpa av dem igen trots alla varningar på internet. Men det har vi ångrat.

Min sambo ville ha en Ipad och beställde en i augusti. Efter en månads väntan mejlade hon SE och frågade vad som stod på. De kom med underliga ursäkter och lovade att kompensera henne med en universalkortläsar. Men ingen Ipad kom. Min sambo skrev då att hon skulle vända sig till en advokat och till sin bank, ändå hände inget och hon bad om pengarna tillbaka. Nu väntar hon på återbetalning och det enda som händer är att SE säger att de prioriterar återbetalningen, vilket bara verkar vara tomt prat, inga pengar har kommit och det har snart gått tre månader.

Tråkigt nog beställde vi också en kamera och det verkar gå lika illa. När ingen kamera kom skrev vi att vi skulle kontakta vår bank och advokater om inget hände, då avslutade SE ordern utan förklaring och påstår att de tänker betala tillbaka pengarna. Nu har en och en halv månad gått och vi har vare sig sett till kamera eller pengar.

VARNING KÖP INTE från Simply Electronics. Vi tänker nu skriva om hur de behandlat oss på så många recensionssidor vi kan hitta.
 

danfredrik

Ny medlem
Hur gick det sedan?

Varningen kvarstår. SimplyElectronics är ett företag baserat i Hong Kong. De sålde 2013 förmodligen på spekulation. Vi fick aldrig våra prylar och kämpade hårt för att få tillbaka våra pengar. Ett sätt att sätta press är via Trading Standards i Hong Kong som hjälper till kostnadsfritt. Personligen tror jag att mina negativa kommentarer som jag bidrog med på forum som fotosidan och Trust pilot och dessutom mejlade till SEs kundtjänst kan ha spelat en viss roll för att få tillbaka pengarna, men det tog uppemot ett halvår.

KÖP absolut INTE någonting från Simply Electronics. Vi gjorde misstaget att köpa av dem igen trots alla varningar på internet. Men det har vi ångrat.

Min sambo ville ha en Ipad och beställde en i augusti. Efter en månads väntan mejlade hon SE och frågade vad som stod på. De kom med underliga ursäkter och lovade att kompensera henne med en universalkortläsar. Men ingen Ipad kom. Min sambo skrev då att hon skulle vända sig till en advokat och till sin bank, ändå hände inget och hon bad om pengarna tillbaka. Nu väntar hon på återbetalning och det enda som händer är att SE säger att de prioriterar återbetalningen, vilket bara verkar vara tomt prat, inga pengar har kommit och det har snart gått tre månader.

Tråkigt nog beställde vi också en kamera och det verkar gå lika illa. När ingen kamera kom skrev vi att vi skulle kontakta vår bank och advokater om inget hände, då avslutade SE ordern utan förklaring och påstår att de tänker betala tillbaka pengarna. Nu har en och en halv månad gått och vi har vare sig sett till kamera eller pengar.

VARNING KÖP INTE från Simply Electronics. Vi tänker nu skriva om hur de behandlat oss på så många recensionssidor vi kan hitta.
 
ANNONS