Annons

Fågelidentifikation

matchis

Aktiv medlem
Tack för ett mycket snabbt svar och dessutom att det var en Videsparv.
Jag är oerhört tacksam att denna möjlighet finns att få hjälp att identifiera fåglar via forumet.
Denna tjänst är till mycket stor nytta för oss som har en vilja att lära oss mer:
Än en gång ett stort tack
Hälsar
Mats C
 

gavia

Aktiv medlem
Visa bilaga 145897
Hej
Här kommer ett foto som jag fick ikväll. Jag gissar på en Sävsparvshona eller möjligtvis en Videsparv.
Förmodligen en Såvsparvshona men önskan om en Videsparv.då jag inte har den tidigare i mitt fotoarkiv.
Hoppas att någon kan bringa klarhet i detta??
Hälsar
Mats C
visst är det en videsparv, alltid bra att berätta var o när en bild är plåtad. större chans för korrekt svar då.
så var har du tagit denna bilden och när??

Med vänlig hälsning peter
 

matchis

Aktiv medlem
visst är det en videsparv, alltid bra att berätta var o när en bild är plåtad. större chans för korrekt svar då.
så var har du tagit denna bilden och när??

Med vänlig hälsning peter
Sorry!
Försöker att få med tid o plats när jag gör ett inlägg. Missade denna gång. Fågeln skådades vid Rocksjön strax söder om det norra fågeltornet 20180521 på kvällen.
Med vänliga hälsningar
Mats C
 

gavia

Aktiv medlem
ring mig pronto!

0723-509090
jönköpingsbo
när släpljuset har slutat lura mig o pulsen lagt sig för mitt första intryck, så blir det iaf en sävsparv.
Det svarta musta
chstrecket har ju inte vide, inte heller bruna mellersta täckare utan de ska vara vita på videsparv.

sorry om jag hetsade upp er..

Med vänlig hälsning peter
 

bagaren85

Ny medlem
Vem är det här?

Hej!
Vad är det här för fågel? Bilden togs på en ö utanför Karlholmsbruk, öster om Tierp.
Mitt första inlägg här på forumet så jag hoppas bilden kommer med.


RX305990.jpg
 
ANNONS