Annons

Canon 750D eller Canon 200D??

Produkter
(logga in för att koppla)

piggelin123

Ny medlem
Hej! Jag ska köpa min första systemkamera och funderar mellan Canon 750D eller 200D. Jag förstår dock inte riktigt vad skillnaden är mellan dessa? (Då de tekniska specifikationerna verkar vara väldigt lika). 750D är ju lite dyrare än 200D så då tänker jag att den dyrare borde vara bättre? Samtidigt är ju 200D en senare modell...
Någon kunnig person som vet vad skillnaden är? Och vilken som är bäst av de två?
 

rronnbac

Aktiv medlem
Båda två är trevliga kameror. 200D är fysiskt mindre och lättare. Den har en lite nyare sensor som i vissa mer extrema situationer _kan_ ge (marginellt) bättre bilder. I de flesta fall är skillnaden i bildkvalitet obefintlig. 200D har ett lite enklare autofokus-system för stillbilder, men däremot ett bättre för video. Om du räknar med att fota mycket sport, flygande fåglar, springande hundar etc så är 200D lite svagare, just pga av den enklare autofokusen. I det avseendet är 750D mycket bättre.

750D har också en storebror 760D som har ännu fler knappar, info-display etc som gör den lite snabbare att hantera för den typ av fotograf som ofta ändrar inställningar etc.

77D som nämndes nyss i tråden är bättre på allt, men också dyrare.

Alla är bra och du kommer säkert bli nöjd vilken du än väljer!

Se till att njuta av fotoglädjen och den entusiasm som din nya kamera kommer att ge dig!
 
ANNONS