Annons

Filmframkallning inkl scanning

Produkter
(logga in för att koppla)

Norling

Aktiv medlem
Hej,

Någon som kan tipsa på något prisvärt ställe dit man kan skicka sin Tmax-film, 135 samt 120,
för framkallning samt även skanning av negativen?
Misstänker det finns bra/prisvärda ställen utomlands men känner inte till någon.
 

HaraldN

Aktiv medlem
Jag har använt mig av Team Framkallning för framkallning av svartvit film. Jag har dock bara framkallat, scannar på egen hand. Har funkat bra, och det går att skicka in med post.

Framkallar också en del hos Fotokungen, men jag tror inte de hanterar svartvit film.

Prisvärdheten är svår att ge ett rakt svar på. Jag upplever det som ganska dyrt, särskilt om det ska scannas också, men det är nog skäliga kostnader för det jobb det innebär.

Har övervägt att skicka utomlands, men ännu inte provat. Hittade ett alternativ i England som såg lovande ut, kan försöka luska reda på det igen, men har som sagt inte provat. Än så länge känns det värt några kronor extra att stödja de lokala alternativen.
 

Peeter Reep

Aktiv medlem
Hej,

Någon som kan tipsa på något prisvärt ställe dit man kan skicka sin Tmax-film, 135 samt 120,
för framkallning samt även skanning av negativen?
Misstänker det finns bra/prisvärda ställen utomlands men känner inte till någon.
Jag har använt mig av Odenlab i Stockholm, i ca två års tid nu, och jag är väldigt nöjd.
 

PMD

Aktiv medlem
En sökningen i forumet ger många träffar. Jag tittade som hastigast igenom de första tio eller så och fann dessa lab som framkallar film:

crimson.se, Stockholm
qpix.se, Göteborg
frolundafotocenter.se, Göteborg
odenlab.se, Stockholm
scandinavianphoto.se
teamframkallning.se, Stockholm
 
ANNONS