Annons
Gammal 2018-07-05, 13:39
iSolen.se

nonno skrev: Yeah sure! Vad menar du?! Funderar på om du verkligen kan vara sann. Varför skulle just tjejer/kvinnor klaga? Nu får du vänligen förklara dig!
Nej det syftade jag inte alls på. Tjejer är väldigt välkomna, de skriver alldeles för lite. Skulle de mot förmodan klaga gör det inte mig något bara de skriver.
Gammal 2018-07-05, 20:02
Tomasz

iSolen.se skrev: Nej det syftade jag inte alls på. Tjejer är väldigt välkomna, de skriver alldeles för lite. Skulle de mot förmodan klaga gör det inte mig något bara de skriver.
En pudling! :)
Gammal 2018-07-05, 20:06
nonno

iSolen.se skrev: Nej det syftade jag inte alls på. Tjejer är väldigt välkomna, de skriver alldeles för lite. Skulle de mot förmodan klaga gör det inte mig något bara de skriver.
Det är ju så lätt att missförstå, och här kan jag ha gjort det. I så fall ber jag om ursäkt.
Fortfarande är jag dock nyfiken på vilka du menar klagar?
Gammal 2018-07-05, 21:01
afe

Ola har sedan flera år en privat vendetta med en annan medlem, och han tar alla chanser att föra fram det i trådarna. (Och nej, Risedal är inte inblandad.)

Risedal fick flera varningar ATT han skulle bli permanent avstängd om han inte ändrade beteende, vilket inte skedde. Alltså är han permanent avstängd och lär så förbli.
Gammal 2018-07-05, 22:22
ztenlund

Tomasz skrev: En pudling! :)
Inte alls, det iSolen.se skrev var att de (kvinnorna) förutom att ha bättre saker för sig än att försöka vinna alla forumdiskussioner, även hade bättre saker för sig än att klaga på förutnämda diskussioner. Det finns nämligen en grupp av den senare sorten också...
Gammal 2018-07-06, 09:50
Sam DSOTM

iSolen.se skrev: Jag upplever foto som hetare än någonsin. Det produceras och konsumeras mycket mer bilder än tex 2010, och av mycket bredare grupper.

"Alla är fotografer" har aldrig varit så sant.
Och om alla är fotografer är ingen fotograf. I och med mobilkamerorna har fotografi normaliserats till den grad att det tas för givet av många. "Alla" kan fotografera, på samma sätt som att "alla" kan skriva, men de flesta som kan skriva identifierar sig inte som författare, eller reflekterar ens över att de kan skriva.
Gammal 2018-07-06, 10:18
bildsten

Sam DSOTM skrev: Och om alla är fotografer är ingen fotograf. I och med mobilkamerorna har fotografi normaliserats till den grad att det tas för givet av många. "Alla" kan fotografera, på samma sätt som att "alla" kan skriva, men de flesta som kan skriva identifierar sig inte som författare, eller reflekterar ens över att de kan skriva.
Jag instämmer.
Precis som med det som skrivs finns det en kvalitetsaspekt och hur budskapet framförs.
Det finns sämre och bättre romaner, sämre och bättre episka berättelser och mer eller mindre lättläst och lättförståelig poesi och prosa, liksom strikt dokumentära berättelser och mera fantsibetonade. Det svåra är att få fram nyanserna i det som skivs och det gäller rimligtvis även inom fotografin. Alla är fotografer precis som alla i någon mening är författare. Det som skiljer utövarna åt i de olika verksamheterna är hantverket och kreativiteten.
Gammal 2018-07-06, 15:12
fotobollfoto

Sam DSOTM skrev: Och om alla är fotografer är ingen fotograf. I och med mobilkamerorna har fotografi normaliserats till den grad att det tas för givet av många. "Alla" kan fotografera, på samma sätt som att "alla" kan skriva, men de flesta som kan skriva identifierar sig inte som författare, eller reflekterar ens över att de kan skriva.
Den som har fotograferat är fotograf till sin bild.
Den som har skrivit en rapport (eller bok, eller annat) är författare till det verket.

Men det betyder inte att fotografen är fotograf till yrket, eller att författaren är författare till yrket.
Gammal 2018-07-06, 16:21
fotobollfoto

När George Eastman 1888 tog fram Kodakkameran med en filmrulle som lämnades in för framkallning kunde plötsligt vem som helst fotografera.

http://www.100innovationer.com/svens...meran.229.html
Gammal 2018-07-08, 16:18
nonno

iSolen.se skrev: Eller att klaga på vad andra skriver istället för att delta i trådarna.
Oj, vad tyst det blev från din sida iSolen.
Gammal 2018-07-08, 17:05
iSolen.se

ztenlund skrev: Inte alls, det iSolen.se skrev var att de (kvinnorna) förutom att ha bättre saker för sig än att försöka vinna alla forumdiskussioner, även hade bättre saker för sig än att klaga på förutnämda diskussioner. Det finns nämligen en grupp av den senare sorten också...
Jag syftade på fd forumadmin som gärna pratar om forumdeltagare, vad de gör och vad de har gjort. Vet inte hur kvinnor dök upp men om du målar på .ig någon annan åsikt än den jag just uttryckt måste du tillåta mig att protestera.
Gammal 2018-07-08, 17:08
iSolen.se

nonno skrev: Oj, vad tyst det blev från din sida iSolen.
Det är ingen tystnad från min sida utan för att jag är offline på italienska sepentinvägar och även offline när jag flyger drönare. Något mer du vill veta?
Gammal 2018-07-08, 17:10
iSolen.se

fotobollfoto skrev: Den som har fotograferat är fotograf till sin bild.
Den som har skrivit en rapport (eller bok, eller annat) är författare till det verket.

Men det betyder inte att fotografen är fotograf till yrket, eller att författaren är författare till yrket.
Precis. Bägge exemplen nämns också juridiskt och då angående upphovsrätt och inte yrke.
Gammal 2018-07-08, 17:18
iSolen.se

afe skrev: Ola har sedan flera år en privat vendetta med en annan medlem, och han tar alla chanser att föra fram det i trådarna. (Och nej, Risedal är inte inblandad.)

Risedal fick flera varningar ATT han skulle bli permanent avstängd om han inte ändrade beteende, vilket inte skedde. Alltså är han permanent avstängd och lär så förbli.
Jo jag hade svårt att komma över saken då jag kände mig rejält lurad och när personen kom tillbaka med nytt konto blev jag mycket förvånad då jag trodde att man inte fick göra så.

Sen gillar jag att diskuttera, mer med de vanliga misstänkta faktiskt, inte bara R ovan där R inte står för risedal.
Gammal 2018-07-08, 17:23
iSolen.se

ztenlund skrev: Inte alls, det iSolen.se skrev var att de (kvinnorna) förutom att ha bättre saker för sig än att försöka vinna alla forumdiskussioner, även hade bättre saker för sig än att klaga på förutnämda diskussioner. Det finns nämligen en grupp av den senare sorten också...
Bra feltolkning som blev rätt.

Det var inte vad jag avsåg men det skulle jag ha kunnat skriva.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39.

Elinchrom Rotalux Softboxes