Annons

Fotoklubb i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag känner att det är dags att hitta en klubb där jag kan träffa fotointresserade och ta nästa steg efter hobbyfotograferandet på sambo och syskonbarn. Bosatt i Stockholm och undrar egentligen - är du med i en fotoklubb här som du tycker att jag måste komma och liva upp med mitt glada humör? :)

Aldrig tidigare tillhört en fotoklubb, så jag är helt grön på möjligheterna.
 

gazelle

Aktiv medlem
Fotoklubb

Alla fotoklubbar har olika inriktning.
En del går in för att tävla, en del för bra föredragshållare och en del för workshops mm.
Välj en som ligger bra till geografiskt och har teman som intresserar dig.
Jag är medlem i Lidingö fotoklubb fast jag bor inte där.
Dom träffas 1 ggr/månad och har bra föredragshållare samt tävlar inom klubben.
Tyvärr inte så mycket workshops men de håller kurser som man får betala extra för, men det är bra kurser och billigt.

Kolla upp Enskede fotoklubb, Midsommargården samt Danderyd, det är några jag är intresserad av.

/Göran
 

jac38

Aktiv medlem
Det konstiga i sammanhanget är ju att förutom en fotoklubb på söder, finns inga fotoklubbar i innerstan. Vasastan, Östermalm, Kungsholmen och Gamla stan saknar alla någon fotoklubb, så bor man i city utan bil så faller fotoklubbar lätt bort ur vad som är rimligt att vara med i. Att vara medlem är väl en sak, men man vill ju gärna att medlemmarna bor relativt nära en själv annars faller ju en stor del av anledningen bort med fotoklubb och att knyta nya kontakter dvs att kanske hitta andra att fotografera med, tycker då jag i varje fall...

MVH
Jacob Boman
 

hasselelle

Medlem
jac38
Det konstiga i sammanhanget är ju att förutom en fotoklubb på söder, finns inga fotoklubbar i innerstan. Vasastan, Östermalm, Kungsholmen och Gamla stan saknar alla någon fotoklubb, så bor man i city utan bil så faller fotoklubbar lätt bort ur vad som är rimligt att vara med i. Att vara medlem är väl en sak, men man vill ju gärna att medlemmarna bor relativt nära en själv annars faller ju en stor del av anledningen bort med fotoklubb och att knyta nya kontakter dvs att kanske hitta andra att fotografera med, tycker då jag i varje fall...

MVH
Jacob Boman/
Stockholmsbild håller till vid Odenplan i Vasastan
https://www.Stockholmsbild.se

Midsommargårdens fotoklubb har bytt namn till Avtrycket och flyttat in på Södermalm nära Södra Station/T-Mariatorget
http://www.fotoklubben-avtrycket.se/.

//Hasse
 
ANNONS