Annons

Höghastighetsfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

novasie

Aktiv medlem
Någon som vet vilka av de små "plupparna" som sitter på Canons 580ex II som man ska koppla för att de ska smälla?

I detta klippet http://www.youtube.com/watch?v=GVUxKnNMW44 används en Nikon blixt med 3 "pluppar".

Eller är det så nice att man kan ta vilka två som helst som han nämner i klippet? Vet inte om jag vill chansa så att det händer nå skumt :S kostar lite för mycket den där blixten för att prova :D

Såhär ser 580ex II ut:
 

Bilagor

Senast ändrad:

PITCH

Aktiv medlem
Någon som vet vilka av de små "plupparna" som sitter på Canons 580ex II som man ska koppla för att de ska smälla?

I detta klippet http://www.youtube.com/watch?v=GVUxKnNMW44 används en Nikon blixt med 3 "pluppar".

Eller är det så nice att man kan ta vilka två som helst som han nämner i klippet? Vet inte om jag vill chansa så att det händer nå skumt :S kostar lite för mycket den där blixten för att prova :D

Såhär ser 580ex II ut:
det stiftet som sitter längst fram borde vara det som får signalen om att skjuta av blixten.... de fyra andra är säkert till TTL´en...

Men jag tror att du har en jordning i skåran som man skjuter in i kameran... om du förstår hur jag menar
 

novasie

Aktiv medlem
det stiftet som sitter längst fram borde vara det som får signalen om att skjuta av blixten.... de fyra andra är säkert till TTL´en...

Men jag tror att du har en jordning i skåran som man skjuter in i kameran... om du förstår hur jag menar
Så den ena sladden går till det översta stiftet och den andra sladden jordas mot skenan?
 

novasie

Aktiv medlem
Borde vara något sådant ja.... ett av stiften + blixtskon....
tyvärr är batterierna slut på min blixt så jag kan inte testa själv.
Ska ta o inhandla prylarna som behövs (sladdar :p) snart så man kan testa detta! verkar ju hur skoj som helst :D har en polare som har ett luftgevär som är ganska kraftigt och kan skjuta flera kulor efter varandra kan nog se rätt fräckt ut! :)
 
ANNONS