Annons

Identiska inställningar, hur gör man?

Produkter
(logga in för att koppla)

pixarens

Ny medlem
Skulle behöva hjälp med en sak.

Säg att jag ändrat färgjusteringar/filter/exponering etc i CS5 och har en bild till tagen på samma plats vid samma tid där ljusinställningarna är identiska etc, kan jag på något sätt föra över alla inställningar jag gjort på den första bilden till den andra så den kommer se precis likadan ut!?

Hittar inte denna info någonstans.
 

tommypeters

Aktiv medlem
Skulle behöva hjälp med en sak.

Säg att jag ändrat färgjusteringar/filter/exponering etc i CS5 och har en bild till tagen på samma plats vid samma tid där ljusinställningarna är identiska etc, kan jag på något sätt föra över alla inställningar jag gjort på den första bilden till den andra så den kommer se precis likadan ut!?

Hittar inte denna info någonstans.
Enklast är väl i Adobe Camera Raw (som du kan använda också på JPEG), där har jag för mig det finns ett sådant alternativ "använd förra bildens inställningar" eller något sådant.
 

The_SuedeII

Aktiv medlem
Skulle behöva hjälp med en sak.

Säg att jag ändrat färgjusteringar/filter/exponering etc i CS5 och har en bild till tagen på samma plats vid samma tid där ljusinställningarna är identiska etc, kan jag på något sätt föra över alla inställningar jag gjort på den första bilden till den andra så den kommer se precis likadan ut!?

Hittar inte denna info någonstans.
Menar du att du har gjort justeringarna i importen (ACR då alltså) så finns den lilla, lilla menyikonen längst upp till höger i panelen. I den kan du välja "importera med samma justeringar som förra"

Menar du inne i PS så får du spela in en action. Detta är lite bökigt, om du inte har massvis med foton som det ska göras samma saker med (dessutom går det ju inte att ha med detalj-justeringar, penslar osv) går det oftast snabbare att bar göra samma saker i nästa bild. Oftast ska man justera något litet lokalt också.

Lär dig snabbtangenterna. Då går det mycket fortare.
 
ANNONS