Annons

tjänst för att sälja enstaka bilder privat

Produkter
(logga in för att koppla)

aksello

Aktiv medlem
Hej, jag letar efter en tjänst för att sälja enstaka bilder till privatpersoner eller företag. Jag har undersökt photoshelter och 500px. Framförallt photoshelter är intressant men dyrt och jag vet inte hur smidigt det blir att sälja bilder till svergie.
Det jag önskar är en tjänst som jag kan hänvisa kunder till genom min hemsida och blogg. Där sysn ett antal av mina allra bästa bilder i olika kategorier, mapper eller varför sig. Det behöver inte handla om jättemånga kanske 100 st. Man ska kunna välja en eller flera av bilderna, beställa storlek och vanliga inställningar som, papper, ram och montering. Sen gör man ett köp genom att skapa konto, logga in på befintligt konto eller snabbkassa med visakort, paypal eller postorderförskott. Bilden levereras till ens brevlåda eller postkontor (läs ICA) och tjänsten (sajten) tar procent per såld bild plus kanske en mindre årsavgift, inte 500 i månaden som photoshelter. Det viktiga är att man ska kunna leverera i sverige och norden. Det känns inte så smart att skicka monterade bilder över atlanten.
Kom med förslag.
 
ANNONS