Annons

Koppla Lightroom till Fotosidan - Säg hejdå till krånglig bilduppladdning!

unoengborg

Aktiv medlem
Album?

Hade varit trevligt om man hade kunnat hantera olika album, nu hamnar allt man lägger upp i "Nya bilder". Annars var det ju enkelt och trevligt att använda.

Finns API:et för Fotosidan tillgängligt någonstans, det hade varit kul om man kunde integrera även andra system med Fotosidan
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hade varit trevligt om man hade kunnat hantera olika album, nu hamnar allt man lägger upp i "Nya bilder". Annars var det ju enkelt och trevligt att använda.

Finns API:et för Fotosidan tillgängligt någonstans, det hade varit kul om man kunde integrera även andra system med Fotosidan
Du kan skapa nya album (vanligt eller Portfolio) direkt i Lightroom. Se skärmbild på dialog (högerklickat på pluginet och valt Nytt Album).

Här hittar du lite info om API:et http://www.fotosidan.se/blogs/clindh/fotosidans-api-och-lightroom-plugin.htm
 

Bilagor

skog1s

Aktiv medlem
Funkar klockrent här!

Har aldrig lagt upp bilder på fotosidan innan.

Men med "Koppla Lightroom till Fotosidan" har jag lagt upp mina första två :)

Smidigt lätt och väldigt skönt! Skrev jag att det gick snabbt :)

Stort tack för Lr pluginet.

Det Rockar Fet.
 

marregurra

Medlem
Får ett meddelande :

"Det gick inte att uppdatera den här samlingen.
Could not contact the Fotosidan web service. Please check your Internet connection."

Internet uppkopplingen är helt ok.
Har exakt samma problem. MAcOsX 10.6.8, Safari 5.1.9 och LR4.4. Har David någon koll på vad som kan vara fel?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Kan du testa samma sak Jens? Den verkar komma ur fas på något sätt och det där felmeddelandet är inte tydligt nog för att jag skall kunna säga vad det beror på. Nästa gång du får det, notera vilken tidpunkt så exakt som möjligt så kan jag kika i loggarna.

Det skapas också en FotosidanPlugin.log på din dator, du borde kunna hitta den med datorns sökfunktion - kika i den, den kan ge en ledtråd.
 

plenty1

Aktiv medlem
Min logg.

2013-06-15 00:16:58 +0200, INFO Fotosidan API returned status ok
2013-06-15 00:16:58 +0200, INFO calling Fotosidan API via URL: http://www.fotosidan.se/services/rest/?method=flickr.photosets.editMeta&title=Nya bilder&photoset_id=348292&api_key=82c34795b4c1d9ad5bf7f4&auth_token=6904602e5c01b9b878d321&api_sig=e4543729e014698fea38d62a94d1f3f9
2013-06-15 00:16:58 +0200, INFO Fotosidan response: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

Jag har testat att logga ur o installera igen men de hjälper inte.
I lr ser jag att plugin prog funkar fint om man kollar statusen på det, men efter en misslyckad överföring så har jag en status " plugginprog är aktiverat men ett problem har uppstått"
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
I lr ser jag att plugin prog funkar fint om man kollar statusen på det, men efter en misslyckad överföring så har jag en status " plugginprog är aktiverat men ett problem har uppstått"
Nära den informationen om att ett problem har uppstått finns en knapp "Spara diagnostiklogg till fil". Den skapar en textfil på valfri plats - kan du göra det och se vad som står i filen? Jag ser inget fel på serversidan, så det är något som går snett i plugin:et
 

plenty1

Aktiv medlem
Nära den informationen om att ett problem har uppstått finns en knapp "Spara diagnostiklogg till fil". Den skapar en textfil på valfri plats - kan du göra det och se vad som står i filen? Jag ser inget fel på serversidan, så det är något som går snett i plugin:et
Här är den sparade filen.

Plug-in error log for plug-in at: /Users/jenslithen/Downloads/fotosidan-1.lrplugin

**** Error 1

Det här plugin-programmets efterbearbetningsuppgift slutfördes inte korrekt.
Could not contact the Fotosidan web service. Please check your Internet connection.
 
ANNONS